Ufol Napisano 15 Grudzień 2008 Napisano 15 Grudzień 2008 Witam, Jakiś czas temu zrobiłem tego oto Mercedeska. Zapewne różni się nieco od oryginału ale jak się okazało w późniejszej pracy każdy blueprint był inny i musiałem się sporo namęczyć żeby samochód zachował jakąś skalę. Poza tym jest to moje pierwsze autko w 3D :) Dlatego możliwe że zaobserwujecie trochę bugów i niezgodności z oryginałem. Ale wynikają one głównie z tego że od początku obrałę złą technikę i ratunkiem byłóby tylko zrobienie od nowa. Następne autko jeśli będzie to będzie już lepsze. Niestety wnętrza raczej nie dorobie, nie wiele mam czasu żeby się za to zabrać, więc nawet jakbym chciał to raczej nie udałobymi się to przed końcem stulecia. Piszcie co sądzicie. Z góry dzięki za komenty. obrazki są w 1920x1080 więc miejcie cierpliwość.
Sjon Napisano 15 Grudzień 2008 Napisano 15 Grudzień 2008 hej Ogólnie widać, że chyba już bardziej wiesz niż nie wiesz o co chodzi w modelowaniu:). Nie polecam się zabierać za modelowanie wnętrza do czasu kiedy nie zrobisz dobrze samej karoserii. Tutaj mamy wszędobylski "faluj z rafuls" i w sumie całe auto wymaga poprawienia. Nie skupiaj się na problemach z bluprintami bo problemy to będziasz miał dopiero jak będziesz chciał wymodelować auto z 3 zdjęć (dwie perspektywy i bok). Jak zawsze dużo czasu trzeba poświęcić zdjęciom pojazdu. Staraj się pościągać z google nieco fotek zanim zaczniesz robić. Zarys robisz z bluprintow i jak zaczynają się sypać to otwierasz fotki o idziesz na kompromis. Uważam że nigdy nie jest idealnie nawet najlepsi mają małe błędy w proporcjach bo chyba do idealnego wymodelowania bylyby potrzebne blueprinty prosto z programów do projektowania jakimi posługują się inżynierowie, a takie chyba nigdy nie zostają udostępnione i stąd te wieczne nieścisłości. Rozumiem, że nie mogłeś się już powstrzymać od wyrenderowania albo modelowanie Cię już znudziło. Jednak jakbyś poświęcił jeszcze kilka lub kilkanaście godzin na wyrównanie tego co już zrobiłeś efekt byłby nieporównywalnie lepszy. Pozdrawiam i powodzenia przy kolejnych autach:)
Ufol Napisano 15 Grudzień 2008 Autor Napisano 15 Grudzień 2008 nawet nie wiesz jak blisko prawdy jesteś :) siedzę już w maxie dosyć długo więc wiem nieco o modelowaniu ale dopiero po tych paru latach pokusiło mnie i miałem coś czasu żeby spróbować zrobic samochód. Blueprinty miałem w małej rozdziałce i kiedy już miałem ogólne zarysy auta to tylko ze zdjęć korzystałem. Nie jestem taki głupi żeby na googlach nie poszukać fotek :) Od rendera nie mogłem się już powsstrzymać to prawda, a modelowanie (czyt. poprawianie) znudziło mnie już niemiłosiernie. A te kilkanaście godzin to bardzo optymistyczne, jak już mówiłem wcześniej, źle się od początku zabrałem za modelowanie i mam bardzo pochlastaną siatkę więc prawie nie nadaje sie do edycji. poza tym... czego się spodziewać po pierwszym razie :) Mam nadzieję że przez święta uda mi się cos lepszego wyrzeźbić.
J|L Napisano 15 Grudzień 2008 Napisano 15 Grudzień 2008 hymmm no nie powiem ze taki by mi sie przydal... :d niezle renderki... modeling tez niezly! ale... co tu wiecej pisac skoro sjon i ty powiedzieliscie co mogliscie na ten temat :D pracka nie zla podoba mi sie pozdro
keraj37 Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 sfachowcy sie lepiej wypowiedza co do autka, ale na pierwszy rzut oka to super modeling - sam nie mailbym pojecia jak niektore czesci wymodleowac, moze czas sprobowac... hmmm, dziki Ufol za inspiracje:)
Ufol Napisano 16 Grudzień 2008 Autor Napisano 16 Grudzień 2008 keraj - myślisz że ja miałem pojęcie jak wymodelować większość rzeczy? :) (tak wogóle to które rzeczy miałeś na myśli?) A co do modelingu... nie wiem czy taki super, gdybyś zobaczył siatkę to uciekłbyś z krzykiem :) nie przewidziałem pare razy gdzie będe potrzebował krawędzi i musiałem dodać później przez co porobiły się jakieś nierówności. kombinowałem jak mogłem żeby coś tu wyrzeźbić, ale przez to kombinowanie miejscami sobie zchrzaniłem siatkę. Przynajmniej na przyszłoś już wiem czego NIE robić :)
keraj37 Napisano 17 Grudzień 2008 Napisano 17 Grudzień 2008 najbardziej podoba mi sie model zderzaka przedniego - chodzi o te dolna czesc przodu super wyszla i zaokraglona na dodatek - congratulations
Gość ant-3d Napisano 17 Grudzień 2008 Napisano 17 Grudzień 2008 keraj37: nocna marka z Ciebie :) ogolnie to szare na szarym :) Popracowac nas studiem by trzeba bylo. Najbardziej draznia mnie swiatla, ale to zapewne przez to studio. W paru miejscach cos niedobrego sie dzieje, np. dolne czesci przedniego grilla na styku z maska, zabkuje co tam. To samo z tylu pod swiatlami. Do wymiany tez shader felg i opon. To tak na pierwszy rzut oka. Niech sie specjalisci wypowiedza. Powodzenia z kolejnym projektem.
forestt Napisano 17 Grudzień 2008 Napisano 17 Grudzień 2008 Ogólnie mi się podoba, zgodzę się z komentarzami powyżej co do lamp i opon. Dodał bym również oznaczenie modelu na tylnej masce np. S 350 jakoś rzuciło mi się to w oczy od razu gdy zobaczyłem drugi render:-) Pozdrawiam!
Ufol Napisano 18 Grudzień 2008 Autor Napisano 18 Grudzień 2008 to ząbkowanie, pewnie dałem za mało MS, dopiero teraz to zauważyłem. Oznaczenie modelu - dziwne że o tym zapomniałem, teraz mam tylko problem co to za model bo kożystałem z kilku referek każdej innego trochę modelu, a blueprint był poprostu do S bez szczegółów. Chyba najbardziej podobny do s550. Keraj, nad tą częścią sporo się namęczyłem, musiałem chyba ze 4 godziny grzebać się z siatką bo źle zaplanowałem i brakło mi poligonów, to samo było z tyłem, przy dolnej krawędzi bagażnika. Jakie wg. was powinny być materiały felg i opon? I co nie tak ze światłami/studiem oprócz tego że szare?
09121986 Napisano 18 Grudzień 2008 Napisano 18 Grudzień 2008 Nie wiem przez co mi tak wszystko plywa w tym , czy modeling czy rendering...
Rekomendowane odpowiedzi