choobek Napisano 18 Grudzień 2008 Share Napisano 18 Grudzień 2008 Po nałożeniu na model modyfikatora Skin i add'owaniu kości siatka jest podzielona na te kości w ten sposób, że każdy vertex ma 100% wagi przypisanej danej kości(czyli po prostu wszystkie vertexy są czerwone, nie ma pośrednich żółtych czy niebieskich). Problem zaczyna się wtedy gdy próbuje edytować Envelope a max nie "cieniuje" mi tych vertexów tylko wszystkim w zasięgu envelope przypisuje maksymalną wagę. Co jest nie tak? Znalazłem post na jakimś forum z podobnym problemem, ale niewytłumaczonym.. http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=513985 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
choobek Napisano 18 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 18 Grudzień 2008 Rozwiązałem mój problem :] Oczywiście rozwiązanie banalne, aż wstyd się przyznać no ale napiszę - może ktoś też kiedyś będzie miał ten problem. Aby envelope "cieniował" wagi vertexów wystarczy zaznaczyć ikonę z literką A w Envelope Properties(jak na screenie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzudzu Napisano 23 Wrzesień 2009 Share Napisano 23 Wrzesień 2009 Eee, to żadne rozwiązanie. Ja mam analogiczny problem: Cholerstwo przypisuje 100% nawet jeśli wierzchołki siatki są poza zewnętrzną obwiednią. Może to w 3dsmax 2010 dali takie super "udoskonalenie" w wcześniejszej wersji max'a tak się nie dzieje. Sprawdzałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzudzu Napisano 23 Wrzesień 2009 Share Napisano 23 Wrzesień 2009 Weight All Vertices miałem odchaczone... bałwan ze mnie. Niemniej niebieskiego i pomarańczowego cieniowania jeszcze nie widziałem. Czerwone albo wcale... Dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzudzu Napisano 23 Wrzesień 2009 Share Napisano 23 Wrzesień 2009 No dobra, na chwilę podczas pracy pojawiło się niebieskie i pomarańczowe cieniowanie niektórych scianek, zatem program działa :) Spodziewałem się jednak, że ten falloff będzie miał większy rozstrzał. Dobra, niech będzie jak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się