Napisano 18 Grudzień 200816 l Po nałożeniu na model modyfikatora Skin i add'owaniu kości siatka jest podzielona na te kości w ten sposób, że każdy vertex ma 100% wagi przypisanej danej kości(czyli po prostu wszystkie vertexy są czerwone, nie ma pośrednich żółtych czy niebieskich). Problem zaczyna się wtedy gdy próbuje edytować Envelope a max nie "cieniuje" mi tych vertexów tylko wszystkim w zasięgu envelope przypisuje maksymalną wagę. Co jest nie tak? Znalazłem post na jakimś forum z podobnym problemem, ale niewytłumaczonym.. http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=513985
Napisano 18 Grudzień 200816 l Autor Rozwiązałem mój problem :] Oczywiście rozwiązanie banalne, aż wstyd się przyznać no ale napiszę - może ktoś też kiedyś będzie miał ten problem. Aby envelope "cieniował" wagi vertexów wystarczy zaznaczyć ikonę z literką A w Envelope Properties(jak na screenie).
Napisano 23 Wrzesień 200915 l Eee, to żadne rozwiązanie. Ja mam analogiczny problem: Cholerstwo przypisuje 100% nawet jeśli wierzchołki siatki są poza zewnętrzną obwiednią. Może to w 3dsmax 2010 dali takie super "udoskonalenie" w wcześniejszej wersji max'a tak się nie dzieje. Sprawdzałem...
Napisano 23 Wrzesień 200915 l Weight All Vertices miałem odchaczone... bałwan ze mnie. Niemniej niebieskiego i pomarańczowego cieniowania jeszcze nie widziałem. Czerwone albo wcale... Dziwne.
Napisano 23 Wrzesień 200915 l No dobra, na chwilę podczas pracy pojawiło się niebieskie i pomarańczowe cieniowanie niektórych scianek, zatem program działa :) Spodziewałem się jednak, że ten falloff będzie miał większy rozstrzał. Dobra, niech będzie jak jest.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto