Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Po nałożeniu na model modyfikatora Skin i add'owaniu kości siatka jest podzielona na te kości w ten sposób, że każdy vertex ma 100% wagi przypisanej danej kości(czyli po prostu wszystkie vertexy są czerwone, nie ma pośrednich żółtych czy niebieskich). Problem zaczyna się wtedy gdy próbuje edytować Envelope a max nie "cieniuje" mi tych vertexów tylko wszystkim w zasięgu envelope przypisuje maksymalną wagę.

 

Co jest nie tak?

 

Znalazłem post na jakimś forum z podobnym problemem, ale niewytłumaczonym..

 

http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=513985

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 812
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Rozwiązałem mój problem :] Oczywiście rozwiązanie banalne, aż wstyd się przyznać no ale napiszę - może ktoś też kiedyś będzie miał ten problem.

 

Aby envelope "cieniował" wagi vertexów wystarczy zaznaczyć ikonę z literką A w Envelope Properties(jak na screenie).

 

screen1uy4.jpg

Napisano

Eee, to żadne rozwiązanie. Ja mam analogiczny problem: 111zi.jpg

 

Cholerstwo przypisuje 100% nawet jeśli wierzchołki siatki są poza zewnętrzną obwiednią. Może to w 3dsmax 2010 dali takie super "udoskonalenie" w wcześniejszej wersji max'a tak się nie dzieje. Sprawdzałem...

Napisano

Weight All Vertices miałem odchaczone... bałwan ze mnie.

 

Niemniej niebieskiego i pomarańczowego cieniowania jeszcze nie widziałem. Czerwone albo wcale...

 

Dziwne.

Napisano

No dobra, na chwilę podczas pracy pojawiło się niebieskie i pomarańczowe cieniowanie niektórych scianek, zatem program działa :)

 

Spodziewałem się jednak, że ten falloff będzie miał większy rozstrzał. Dobra, niech będzie jak jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności