Skocz do zawartości

Jedna scena rozne rezultaty


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

Od niedawna mam nowy sprzęt. Postanowiłem więc wyrenderować ponownie część swoich prac w wyższej rozdzielczośći (~54mpix) [wydruk plakatu]. Mam problem z jedną sceną. Źródłowy plik .max pochodzi z 3ds max 8 x86 + vray adv 1.50 RC3. Docelowo jest on otwierany na nowym sprzecie z 3ds max 9 x64 + vray demo 1.50.17 (bez sp). Problem dotyczy jakości renderu osiaganym na docelowym pliku. Linie widziane w szkle nie są tak ostre jak w źródle. Dla porównania zamieszczam 2 cropy jpg 500x500 z tiffów 2560x1600@300dpi.

 

Pierwszy (dg-crop(3ds8vr15rc3).jpg) przedstawia efekt oczekiwany

 

Drugi (dg-crop(3ds9vr15017).jpg) przedstawia efekt niepożądany

 

*dla chętnych plik .max link

 

Moje pytanie: z czego wynika różnica w jakości renderu? Jak mogę próbować uzyskać efekt źródłowy na docelowym sprzęcie. Czy różnica wynika z rozbieżności środowiska, wersji silnika renderującego, ustawień (chociaż dopilnowałem żeby były takie same), rodzaju sterownika (w 3ds8 jest software a w 3ds9 d3d)?

 

Na przeszkodzie stoi jedynie czas renderu. Chciałbym uniknąć konieczności użycia wolniejszej maszyny.

Edytowane przez yeltzyn
  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Z każdą kolejną wersją Vraya silnik rqmc jest nieco modyfikowany, przez co identyczne ustawienia na różnych wersjach powoduję różne rezultaty. Czasem nawet wyskakują komunikaty mówiące o tym.

Wyrenderowałem u siebie (Vray 1.5.17 x64) i krawędzie są tak ostre jak w pierwszej próbce. Sprawdź czy skala sceny jest taka sama w obu przypadkach. Z pewnością nie jest to wina sterownika. Możesz jeszcze spróbować konwertować do poly przed przeniesieniem na drugi komputer. Chociaż nie sądzę żeby jakoś znacznie upgrade'owali algorytm TurboSmooth to jest jakaś drobna szansa, że model wygładza się nieco inaczej.

Napisano (edytowane)

Dzięki za szybką odpowiedź. Obiektem w scenie jest editable mesh+turbosmooth. Otwieram ten sam plik max, wiec problemu z jednostkami nie ma (sprawdzilem dla pewnosci).

 

arev, pod jaka wersja 3ds renderowales?

Edytowane przez yeltzyn
Napisano

Zainstalowałem na PC tę samą wersje co na laptopie. Niestety ku mojemu zdziwieniu problem pozostał. Scena ciągle renderuje się z tymi niechcianymi poszarpanymi liniami jak w drugiej próbce. Czy ktoś ma jeszcze pomysł, co może powodować te rozbieżności?

Napisano

Sprawa nie dawala mi spokoju. Zanalizowałem raz jeszcze post areva i pobawilem sie modyfikatorami wygladzania. Ku mojemu zdziwieniu, po wywaleniu ts i dodaniu ms efekt docelowy zostal osiagniety.

 

EOT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności