yeltzyn Napisano 22 Grudzień 2008 Napisano 22 Grudzień 2008 (edytowane) Witam, Od niedawna mam nowy sprzęt. Postanowiłem więc wyrenderować ponownie część swoich prac w wyższej rozdzielczośći (~54mpix) [wydruk plakatu]. Mam problem z jedną sceną. Źródłowy plik .max pochodzi z 3ds max 8 x86 + vray adv 1.50 RC3. Docelowo jest on otwierany na nowym sprzecie z 3ds max 9 x64 + vray demo 1.50.17 (bez sp). Problem dotyczy jakości renderu osiaganym na docelowym pliku. Linie widziane w szkle nie są tak ostre jak w źródle. Dla porównania zamieszczam 2 cropy jpg 500x500 z tiffów 2560x1600@300dpi. Pierwszy (dg-crop(3ds8vr15rc3).jpg) przedstawia efekt oczekiwany Drugi (dg-crop(3ds9vr15017).jpg) przedstawia efekt niepożądany *dla chętnych plik .max link Moje pytanie: z czego wynika różnica w jakości renderu? Jak mogę próbować uzyskać efekt źródłowy na docelowym sprzęcie. Czy różnica wynika z rozbieżności środowiska, wersji silnika renderującego, ustawień (chociaż dopilnowałem żeby były takie same), rodzaju sterownika (w 3ds8 jest software a w 3ds9 d3d)? Na przeszkodzie stoi jedynie czas renderu. Chciałbym uniknąć konieczności użycia wolniejszej maszyny. Edytowane 23 Grudzień 2008 przez yeltzyn
arev Napisano 22 Grudzień 2008 Napisano 22 Grudzień 2008 Z każdą kolejną wersją Vraya silnik rqmc jest nieco modyfikowany, przez co identyczne ustawienia na różnych wersjach powoduję różne rezultaty. Czasem nawet wyskakują komunikaty mówiące o tym. Wyrenderowałem u siebie (Vray 1.5.17 x64) i krawędzie są tak ostre jak w pierwszej próbce. Sprawdź czy skala sceny jest taka sama w obu przypadkach. Z pewnością nie jest to wina sterownika. Możesz jeszcze spróbować konwertować do poly przed przeniesieniem na drugi komputer. Chociaż nie sądzę żeby jakoś znacznie upgrade'owali algorytm TurboSmooth to jest jakaś drobna szansa, że model wygładza się nieco inaczej.
yeltzyn Napisano 22 Grudzień 2008 Autor Napisano 22 Grudzień 2008 (edytowane) Dzięki za szybką odpowiedź. Obiektem w scenie jest editable mesh+turbosmooth. Otwieram ten sam plik max, wiec problemu z jednostkami nie ma (sprawdzilem dla pewnosci). arev, pod jaka wersja 3ds renderowales? Edytowane 23 Grudzień 2008 przez yeltzyn
yeltzyn Napisano 28 Grudzień 2008 Autor Napisano 28 Grudzień 2008 Zainstalowałem na PC tę samą wersje co na laptopie. Niestety ku mojemu zdziwieniu problem pozostał. Scena ciągle renderuje się z tymi niechcianymi poszarpanymi liniami jak w drugiej próbce. Czy ktoś ma jeszcze pomysł, co może powodować te rozbieżności?
yeltzyn Napisano 28 Grudzień 2008 Autor Napisano 28 Grudzień 2008 Sprawa nie dawala mi spokoju. Zanalizowałem raz jeszcze post areva i pobawilem sie modyfikatorami wygladzania. Ku mojemu zdziwieniu, po wywaleniu ts i dodaniu ms efekt docelowy zostal osiagniety. EOT
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się