Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Modelowanie mniej więcej opanowałem (z pomocą forumowiczów, za co bardzo dziękuję), choć dalej raczkuję... Teraz miałem ochotę wziąść się za teksturing... Co nieco poczytałem o unwrapie, 2 filmiki instruktarzowe obejrzałem, lecz i tak w mojej głowie nie zrodził się jakikolwiek przebłysk wiedzy.

Na początek stworzyłem sobie sześcian wziąłem unwrap UVW -> Flatten Mapping (żeby łatwiej było) no i dałem (chyba to jest) base texture (to coś co jest zamiast szachownicy pod siatką modelu). Tam coś tam poprzekładałem te ścianki na tej texturze ale cały czas D.U.P.A.

Czy coś ominąłem?

 

EDIT: Jestem otwarty zarówno jak i na pomoc na forum ale trochę lepiej jakby ktoś mi to krok po kroku na GG objaśnił.

 

Dziękuję za jakąkolwiek pomoc!

 

P.S.: Happy New Year!!! :P

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

CO ZNACZY "cały czas dupa" :) boli?

 

 

a włączyłeś podgląd tekstury w vewporcie? trochę nie wiadomo w czym twój problem

 

a tak na poważnie ściągaj i oglądaj tutki, na tym forum jest kilka po polsku super do unwarp więc po co ktoś się ma męczyć i tłumaczyć jak wystarczy ściągnąć i obejrzeć

Napisano

na górze okna Edit [czy jak tam się swie] jest wybór tekstór, które możesz wybrać do podglądu pod siatką, możesz też użyć pick texture i wybrac nową

Napisano

No mój problem na tym polega na tym, że wciąż nie wiem jak ja mogę tą dupczakowatą texturę nałożyć

 

P.S.: Dzięki za gratulacje.

Napisano

acha....

proste!

mapujesz tak w unwarp żeby siateczka się rozkładała jak najlepiej, później używasz chyba w menu tools render temple [nie pamietam dokladnie a max zajęty renderem] i renderujesz sobie samą siatkę jakiej rozdzielczości chcesz, w ten sposób masz szkielet dzięki któremu wiesz jak w Photoshopie zrobic te tekstury. Zabierasz ten render do szopa i malujesz, układasz tekstury.

 

możesz też po prostu narzucić jakiś materiał na model i tam manipulować siatką żeby ładnie wygląda na modelu

 

ale pierwsze przypisz jakiś materiał z teksturą do obiektu i włącz pokazywanie tekstór bo nic nie zakumasz

 

reszta w tutkach, na forum jest ich wiele.

Napisano

Są dwie drogi rozkładasz uvw na mapę już gotową czyli przestawiasz vertexy tak aby pasowały do obraska, albo (co częściej się robi) rozkładasz uv'ke żeby dobrze wyglądała a potem na takiej siateczce rysujesz sobie teksturę :)

Tylko, pewnie i tak nie wiele ci to mówi:(

  • Confused 1
Napisano

Bacry, coś tam co nieco rozumiem :P. Ale mam kolejny problem... Czym ja mam rysować na tej mapie? Format *.uvw nie jest kompatybilny ze znanymi mi edytorami grafiki rastrowej... Chodzi ci końkretnie o rendera takowej mapy? Ale jak? Obrobionego wczytać go pick texture'm?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności