Napisano 31 Grudzień 200816 l Witam. Modelowanie mniej więcej opanowałem (z pomocą forumowiczów, za co bardzo dziękuję), choć dalej raczkuję... Teraz miałem ochotę wziąść się za teksturing... Co nieco poczytałem o unwrapie, 2 filmiki instruktarzowe obejrzałem, lecz i tak w mojej głowie nie zrodził się jakikolwiek przebłysk wiedzy. Na początek stworzyłem sobie sześcian wziąłem unwrap UVW -> Flatten Mapping (żeby łatwiej było) no i dałem (chyba to jest) base texture (to coś co jest zamiast szachownicy pod siatką modelu). Tam coś tam poprzekładałem te ścianki na tej texturze ale cały czas D.U.P.A. Czy coś ominąłem? EDIT: Jestem otwarty zarówno jak i na pomoc na forum ale trochę lepiej jakby ktoś mi to krok po kroku na GG objaśnił. Dziękuję za jakąkolwiek pomoc! P.S.: Happy New Year!!! :P
Napisano 31 Grudzień 200816 l CO ZNACZY "cały czas dupa" :) boli? a włączyłeś podgląd tekstury w vewporcie? trochę nie wiadomo w czym twój problem a tak na poważnie ściągaj i oglądaj tutki, na tym forum jest kilka po polsku super do unwarp więc po co ktoś się ma męczyć i tłumaczyć jak wystarczy ściągnąć i obejrzeć
Napisano 31 Grudzień 200816 l Autor No wiem... Obejrzałem dwa z tego forum. EDIT: Ew. obejrzę jeszcze raz
Napisano 31 Grudzień 200816 l na górze okna Edit [czy jak tam się swie] jest wybór tekstór, które możesz wybrać do podglądu pod siatką, możesz też użyć pick texture i wybrac nową
Napisano 31 Grudzień 200816 l Autor Czekaj no... Do mappingu mam tutki na kompie, ale za to nie wiem jak potem nałożyć teksturę (tzn. mapę bitową np. http://www.overneathproductions.com/Pictures/dreadnought_torso01.jpg) No bo do czego taki UVW Mapping może służyć jak nie do dokładniejszego nakładania tekstur na polygony.
Napisano 31 Grudzień 200816 l Autor No mój problem na tym polega na tym, że wciąż nie wiem jak ja mogę tą dupczakowatą texturę nałożyć P.S.: Dzięki za gratulacje.
Napisano 31 Grudzień 200816 l acha.... proste! mapujesz tak w unwarp żeby siateczka się rozkładała jak najlepiej, później używasz chyba w menu tools render temple [nie pamietam dokladnie a max zajęty renderem] i renderujesz sobie samą siatkę jakiej rozdzielczości chcesz, w ten sposób masz szkielet dzięki któremu wiesz jak w Photoshopie zrobic te tekstury. Zabierasz ten render do szopa i malujesz, układasz tekstury. możesz też po prostu narzucić jakiś materiał na model i tam manipulować siatką żeby ładnie wygląda na modelu ale pierwsze przypisz jakiś materiał z teksturą do obiektu i włącz pokazywanie tekstór bo nic nie zakumasz reszta w tutkach, na forum jest ich wiele.
Napisano 31 Grudzień 200816 l Są dwie drogi rozkładasz uvw na mapę już gotową czyli przestawiasz vertexy tak aby pasowały do obraska, albo (co częściej się robi) rozkładasz uv'ke żeby dobrze wyglądała a potem na takiej siateczce rysujesz sobie teksturę :) Tylko, pewnie i tak nie wiele ci to mówi:(
Napisano 31 Grudzień 200816 l Autor Bacry, coś tam co nieco rozumiem :P. Ale mam kolejny problem... Czym ja mam rysować na tej mapie? Format *.uvw nie jest kompatybilny ze znanymi mi edytorami grafiki rastrowej... Chodzi ci końkretnie o rendera takowej mapy? Ale jak? Obrobionego wczytać go pick texture'm?
Napisano 31 Grudzień 200816 l Go through Tools>Render UV Template. The UVs Render window shall open, change the width and height to 512 pixels and hit the Render UV Template button. Once the render is complete, save the file and open it in your image editor. http://www.oman3d.com/tutorials/3ds/unwrap_uvw_mapping/
Napisano 1 Styczeń 200916 l A jak masz jakąś starszą wersje maxa to zaprzyjaźnij się z wielce pomocnym przyciskiem 'printscreen' (na klawiaturze :D)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto