Skocz do zawartości

Animacja Low Poly


kamode

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałbym przedstawić Wam animację postaci, którą tworze wspólnie z zaprzyjaźnionym kolegą. Brzmi może groźnie, ale animacja z racji tego, że jesteśmy młodymi, niedoświadczonymi grafikami i w dodatku jest to nasz pierwszy tego typu projekt, nie będzie niczym nadzwyczajnym. Chodzi nam o poznanie "zasad" budowania ruchu, w tym przypadku będzie to chód z morphingiem twarzy. Zależy nam na Waszej ocenie, która mam nadzieje pomoże poprawić niektóre błędy i niedociągnięcia zarówno w modelu postaci low poly jak i w jej poruszaniu się.

Dziś pokazuję tylko render nie oteksturowanej jeszcze postaci oraz zbudowane kości. W niedalekiej przyszłości (czyt. za 3-4 dni) udostępnię wersję beta naszego dzieła ;)

 

Pozdrawiam i czekam na opinie

 

 

renderdo8.jpg

 

rigigc3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

kamode:

- Czy ja dobrze widzę że te antenki/czółki które na modelu nie są zbyt długie, mają być animowane za pomocą o wiele dłuższych kości?

- Do czego służy ta kość która wychodzi na prawo i w dół od miejsca gdzie jest łączenie kości dla głowy i antenek/czółek?

 

Powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, postać jest wzorowana na postaci z tutoriala.

 

Mike: czułki o których mówiłeś nie są krótsze niż kości do których będą przypisane (te 3 górne) - może render daje taki efekt a kość o której wspomniałeś jest zbyteczna ;) myślałem, że może się do czegoś przyda, ale jednak nie.

 

Powoli kończę skinning więc niebawem coś pokażę :)

 

 

Tymczasem dołączam kilka screenów z siatką i rigami.

 

sc1yc9.jpg

 

sc2kl7.jpg

 

sc3dm6.jpg

 

sc4xe2.jpg

 

sc5ar4.jpg

 

sc6eh2.jpg

 

sc7jw4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza wersja animacji gotowa:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=2iIOn-Yp3Ag (przepraszam za jakość)

 

Celem animacji jest przedstawienie chodu postaci + morfing twarzy (w zasadzie tylko oczy i usta).

 

Czekamy na opinie, które mam nadzieję pomogą zniwelować niektóre błędy oraz wskazówki, które pomogą w realizacji kolejnej animacji z tym bohaterem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż sam dopiero sie uczę animować, to jednak nawet jak dla mnie początkującego to wygląda sztywno. Lewa ręka wygląda tak, że leci bardziej naprzód, a widok z przodu daje wrażenie jakby ten ludek był lekko utykający. Wydaje mi się że powinniście jeszcze popracować w Graph Editor, i w ogóle większą swobodę ruchu dodać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc: efekt utykania postaci prawdopodobnie spowodowany jest ciągłym powtarzaniem ruchu, należało by dopracować przejście w odpowiedzialnym za to set keyu tak mi się wydaje.

Do Graph Editora faktycznie jeszcze nie zaglądałem, jedynie w przypadku animacji stopy.

Chciałbym jeszcze zapytać czy ruchy rąk wyglądają choć trochę realistycznie? bo nie zastosowałem przy nich IK

 

Z pozytywnym nastawieniem zabieram się za pierwsze poprawki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwłaszcza przez pierwsze 5 sekund rzuca się w oczy nienaturalność ruchu ramion. Spróbuj przejść się po pokoju tak jak ten ludek. Człowiek (chociaż postać człowiekiem nie jest, ale załóżmy że jest humanoidalny) nie wyrzuca rąk tak sztywno do przodu. Brakuje tej postaci takiej jakby to ująć miękkości ruchów, biodra też powinny pracować a u tego towarzysza z czółkami są raczej nieruchome. Spróbuj może też zwolnić tempo, bo momentami kojarzy mi się z jakimś chodziarzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie animacja wyglada troche sztywno. Co najbardziejmi sie rzuca w oczy to ze wogole nie widac ciezaru postaci. Normalnie, podczas chodu, ciezar ciala przenosi sie z jednej nogi na druga.Biodra pracuja, ramiona , glowa itd Zawsze jest roch w gore i dol, a uciebie postac jest caly czas na tym samym poziomie.

Co do FK na rekach. To mowiac szczeze ja, przynajmniej w przypadku animacji chodu, wole FK niz IK. Latwiej jest uzyskac luk przy animacji rak.

 

Jesli uczysz sie animacji to polecam ksiazke Richarda Williamsa 'Animators Survival Kit'. Jak zrozumiesz podstawy to bedzie ci duzo latwiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi, zaczynam powoli dostrzegać błędy. Postać raczej nie jest ciągle na tym samym poziomie ponieważ animowałem utworzony kontroler up/down no, ale chyba za niskie parametry są w poszczególnych set keyach skoro tego nie widać.

O książce pomyśle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności