Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

no wlasnie mam maly problem.

 

robie jakic rendering z wykorzystaniem HDRI i chce zmienic parametr EXPOSURE aby doswietlic lub niedoswietlic scene i po wpisaniu 3 lub -3 nie zauwazam zadnej roznicy w renderingu. o co tu chodzi?

w roznych tutorialach piszą ze powinno to przyniesc skutek ale u mnie to nie dziala (proboje wrzucac HDRI do ENVIRONMENT jak i do SKY LIGHT)

 

a druga sprawa to czasmi w mapie typu HDRI parametr RGB Channel Output mam RGB a czasami HDR (HDR i Alpha as Gray są nieaktywne i nie moge sobie przełączać za RGB na HDR)

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak w maxie6 to problem jest w tym ze jest tam standardowo plugin splutterfish-a taki sam jak dla brazila, a FR sie z nim gryzie wiec z katalogu w

 

\\3dsmax6\\stdplugs\\

 

wez gdzies przenies sobie na dysk plik HDRI.bmi . i wtedy FR-owska mapa HDR bedzie dzialac bez rzadnych problemow.

Napisano
Originally posted by zimatom

 

a druga sprawa to czasmi w mapie typu HDRI parametr RGB Channel Output mam RGB a czasami HDR (HDR i Alpha as Gray są nieaktywne i nie moge sobie przełączać za RGB na HDR)

 

pozdrawiam

 

Panel opcji HDR bedzie dostepny wowczas gdy mapa bedzie w formacie HDR!!! Tylko ten format ma mozliwosc regulacji ekspozycji. Pozostale TIFFy, JPGi oferuja standardowy (jedyny) RGB

pozdr

Marek

Napisano

u mnie dziala, tylko ja ustawiam mape HDRI w ustawieniach renderera w opcjach renderera - global illumination /skylight i dziala...

 

sorry za sample ale ciasto pieniadz

Napisano
a druga sprawa to czasmi w mapie typu HDRI parametr RGB Channel Output mam RGB a czasami HDR (HDR i Alpha as Gray są nieaktywne i nie moge sobie przełączać za RGB na HDR)

 

pozdrawiam

Ja mam Ten sam problem!

Panel opcji HDR bedzie dostepny wowczas gdy mapa bedzie w formacie HDR!!! Tylko ten format ma mozliwosc regulacji ekspozycji. Pozostale TIFFy, JPGi oferuja standardowy (jedyny) RGB

pozdr

Marek

Uzywam map HDR i nadal pola HDR i Alpha as Gray są nieaktywne i nie moge sobie przełączać za RGB na HDR

 

w Material/Map Browser nie ma w ogóle Bitmap HDR!!!

 

Gdzie lezy przyczyna?

Jeśli to ma jakieś znaczenie to dodam, że mam 3ds Max 7 i Render Vray full

Napisano

hmm vray ma wlasna mape vrayhdri chyba... i jak masz problem z vrayem to nie wsadzaj tego do finalrendera, jak masz problem z pryszczami, to tez chyba nie idziesz do urologa??

Napisano
Jak w maxie6 to problem jest w tym ze jest tam standardowo plugin splutterfish-a taki sam jak dla brazila, a FR sie z nim gryzie wiec z katalogu w

 

\\3dsmax6\\stdplugs\\

 

wez gdzies przenies sobie na dysk plik HDRI.bmi . i wtedy FR-owska mapa HDR bedzie dzialac bez rzadnych problemow.

 

Bzyku miałeś racje, ten konflikt występuje również na 3dsmax 8 SP3 + Final Render Stage-1. Po przeniesieniu tego pliku problem nie występuje :-))))

 

Dzięki wielkie.

Napisano

To jeszcze raz ja, a więc sytuacja wygląda nieco inaczej niż myślałem.

 

To że pole HDR, Alpha as Gray oraz HDRI są "wyszarzone" nie jest wcale błędem. Po usunięciu pliku HDRI.bmi owszem te pola stają się aktywne ale znika jedno ważne okno przy ładowaniu samej bitmapy HDR. Okno to nazywa się HDRI Load Settings. Z tego co zauważyłem w oknie tym jest o wiele więcej ustawień niż w wyżej wymienionych polach.

 

Tak więc moje spostrzerzenia są takie że lepiej korzystac z okna HDRI Load Settings.

 

Pozdrawiam

Paweł P.

Napisano

to nie przez plugin splutterfisha nie mozna zmioenic rgb na hdr. trzeba jeszcze umiec ladowac :). wiec jak ladujemy hdri przez plugin spluttera trzeba zaznaczyc cos w stylu "real pixels 32bit" i hdr bedzie dzialac bez problemu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności