zimatom Napisano 5 Marzec 2004 Napisano 5 Marzec 2004 no wlasnie mam maly problem. robie jakic rendering z wykorzystaniem HDRI i chce zmienic parametr EXPOSURE aby doswietlic lub niedoswietlic scene i po wpisaniu 3 lub -3 nie zauwazam zadnej roznicy w renderingu. o co tu chodzi? w roznych tutorialach piszą ze powinno to przyniesc skutek ale u mnie to nie dziala (proboje wrzucac HDRI do ENVIRONMENT jak i do SKY LIGHT) a druga sprawa to czasmi w mapie typu HDRI parametr RGB Channel Output mam RGB a czasami HDR (HDR i Alpha as Gray są nieaktywne i nie moge sobie przełączać za RGB na HDR) pozdrawiam
Bzyku Napisano 5 Marzec 2004 Napisano 5 Marzec 2004 Jak w maxie6 to problem jest w tym ze jest tam standardowo plugin splutterfish-a taki sam jak dla brazila, a FR sie z nim gryzie wiec z katalogu w \\3dsmax6\\stdplugs\\ wez gdzies przenies sobie na dysk plik HDRI.bmi . i wtedy FR-owska mapa HDR bedzie dzialac bez rzadnych problemow.
MareG Napisano 16 Marzec 2004 Napisano 16 Marzec 2004 Originally posted by zimatom a druga sprawa to czasmi w mapie typu HDRI parametr RGB Channel Output mam RGB a czasami HDR (HDR i Alpha as Gray są nieaktywne i nie moge sobie przełączać za RGB na HDR) pozdrawiam Panel opcji HDR bedzie dostepny wowczas gdy mapa bedzie w formacie HDR!!! Tylko ten format ma mozliwosc regulacji ekspozycji. Pozostale TIFFy, JPGi oferuja standardowy (jedyny) RGB pozdr Marek
Quadysz Napisano 18 Marzec 2004 Napisano 18 Marzec 2004 u mnie dziala, tylko ja ustawiam mape HDRI w ustawieniach renderera w opcjach renderera - global illumination /skylight i dziala... sorry za sample ale ciasto pieniadz
nireq Napisano 1 Kwiecień 2004 Napisano 1 Kwiecień 2004 mały tutorialik Using HDR Images in finalRender s-1 kto by wogule nie jażył o co w tym chodzi http://www.zoobox.co.uk/tut-usinghdr.html
isia123 Napisano 24 Luty 2005 Napisano 24 Luty 2005 a druga sprawa to czasmi w mapie typu HDRI parametr RGB Channel Output mam RGB a czasami HDR (HDR i Alpha as Gray są nieaktywne i nie moge sobie przełączać za RGB na HDR) pozdrawiam Ja mam Ten sam problem! Panel opcji HDR bedzie dostepny wowczas gdy mapa bedzie w formacie HDR!!! Tylko ten format ma mozliwosc regulacji ekspozycji. Pozostale TIFFy, JPGi oferuja standardowy (jedyny) RGB pozdr Marek Uzywam map HDR i nadal pola HDR i Alpha as Gray są nieaktywne i nie moge sobie przełączać za RGB na HDR w Material/Map Browser nie ma w ogóle Bitmap HDR!!! Gdzie lezy przyczyna? Jeśli to ma jakieś znaczenie to dodam, że mam 3ds Max 7 i Render Vray full
GRiPi Napisano 7 Maj 2005 Napisano 7 Maj 2005 hmm vray ma wlasna mape vrayhdri chyba... i jak masz problem z vrayem to nie wsadzaj tego do finalrendera, jak masz problem z pryszczami, to tez chyba nie idziesz do urologa??
pawelp Napisano 24 Maj 2006 Napisano 24 Maj 2006 Jak w maxie6 to problem jest w tym ze jest tam standardowo plugin splutterfish-a taki sam jak dla brazila, a FR sie z nim gryzie wiec z katalogu w \\3dsmax6\\stdplugs\\ wez gdzies przenies sobie na dysk plik HDRI.bmi . i wtedy FR-owska mapa HDR bedzie dzialac bez rzadnych problemow. Bzyku miałeś racje, ten konflikt występuje również na 3dsmax 8 SP3 + Final Render Stage-1. Po przeniesieniu tego pliku problem nie występuje :-)))) Dzięki wielkie.
pawelp Napisano 25 Maj 2006 Napisano 25 Maj 2006 To jeszcze raz ja, a więc sytuacja wygląda nieco inaczej niż myślałem. To że pole HDR, Alpha as Gray oraz HDRI są "wyszarzone" nie jest wcale błędem. Po usunięciu pliku HDRI.bmi owszem te pola stają się aktywne ale znika jedno ważne okno przy ładowaniu samej bitmapy HDR. Okno to nazywa się HDRI Load Settings. Z tego co zauważyłem w oknie tym jest o wiele więcej ustawień niż w wyżej wymienionych polach. Tak więc moje spostrzerzenia są takie że lepiej korzystac z okna HDRI Load Settings. Pozdrawiam Paweł P.
GRiPi Napisano 25 Maj 2006 Napisano 25 Maj 2006 to nie przez plugin splutterfisha nie mozna zmioenic rgb na hdr. trzeba jeszcze umiec ladowac :). wiec jak ladujemy hdri przez plugin spluttera trzeba zaznaczyc cos w stylu "real pixels 32bit" i hdr bedzie dzialac bez problemu ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się