Skocz do zawartości

Wizualizacja architektoniczna. Problem


szpackyu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chcę pomóc mojej znajomej w wizualizacji małego obiektu, dziewczyna studiuje na 2 roku architektury, a ja chcę rozpocząć te studia więc uznałem że może mi to pomóc. Generalnie jako tako umiem posłużyć się 3ds max'em, więc raczej z wymodelowaniem samego obiektu nie będzie problemu. Największe dla mnei wyzwanie to jak wstawić takie coś w miejsce realnie istniejące - w tym przypadku plac czy też rynek. Nie wiem czy na tle wstawić plane'a ze zdjęciem miejsca, naprawde nie wiem jak się za to zabrać. Czy jest ktoś kto zajmuje się tymi zagadnieniami i jest w stanie zaproponowac mi jakieś rozwiązanie tego problemu? Jeśli ewentualnie bede mial z czymś problem w poźniejszej fazie, to użyję tego topicu.

 

Dzięki wielkie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ogolnie jezeli chcesz najlepiej moooim zdaniem matchowac do zdjecia juz w Psie i poprostu oswietlic obiekt w taki sposob by zgadzal sie z otoczeniem.

Na EV bylo kilka tutkow odnosnie samego ustawiania perspektywy i kamery by wszystko gralo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. rzucasz na vewport background w maxie zdjęcie tego placu

2. ustawiasz kamerę tak aby perspektywa, ujęcie się zgadzało ze zajęciem, patrzysz się na linie zbiegu, możesz bawić się ogniskową kamery w maxie itp

3. render z maxa wrzucasz do Photoshopa no i tam już robisz tak żeby było dobrze, możesz też wyrenderować od razu alfę aby szybko wyciąć obrazek w Photoshopa

 

są też bardziej zaawansowane narzędzia w maxie [których sam nie umiem] jak kamera match

http://evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=144&unfold=exclusive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/tjo01.html

To jest niezły tutorial dogłębnie omawiający twój problem możesz go kupić albo jak to mówią szukajcie a znajdziecie : )

 

Tak w skrócie to jak masz zdjęcie do którego chcesz architekture wstawić to w PS'ie rysujesz sobie linnie zbiegu czyli jak spojżysz na krawedz jakiegos budynku czy parapet czy coś to one gdzies sie zbiegaja, zbiegaja sie w punkcie zbiegu na horyzoncie który musisz znaleźć.

Następnie wrzucasz fote z linniami zbiegu do maxa ustawiasz jako background, wstawiasz boxa żeby się w kamerze zbiegał do punktu zbiegu na horyzoncie, możesz go wydłużyc do 99999 i zobaczyć czy się zbiega. Pomanipulujesz kamerą aby był dokładny zbieg i będzie gites majonez. No i to chyba tyle aby wkomponować obiekt w zdjęcie aby perspektywa grała.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności