fotoas Napisano 7 Marzec 2004 Napisano 7 Marzec 2004 Cze moze ktos z was probowal dociec jak w praktyce wyglada roznica w wygaszaniu a zatracaniu fotonow ?? Niebawem planuje sie tym pobawic, ale moze ktos juz to wczesniej robil ?? Fotoas
cochise Napisano 7 Marzec 2004 Napisano 7 Marzec 2004 hmm dobre rady zawsze w cenie, a ja ci proponuje obejrzec dzisiaj superwizjer bo jest zajebista historia!
fotoas Napisano 8 Marzec 2004 Autor Napisano 8 Marzec 2004 Jiggle_ nie sadzisz ze w manualu nie ma napisane nic wiecej procz tego ze fotony albo wygaszaja albo gina ( zmniejsza sie ich liczba) czyli nazwalem to \' wytracaja \" juz nie musisz sie tu popisywac swoja doglebna wiedza na temat manuala..wszyscy w polsce juz wiedza ze masz go wyrytego na pamiec prawie..:) jestem pelen podziwu, ale jesli masz jeszcze jakies konkretne przemyslenia na ten temat procz textu z manuala to zapraszam do dyskusji. Otworz swe oczka i zobacz ile wiedzy wnosi twoj text \" poczytaj w manualu\" niebawem czyjas cierpliwosc sie moze skonczyc pokaz ze wiesz cos wiecej niz manual :) bardzo cie ladnie prosze inaczej zamilknij na wieki i nie nabijaj sobie postow Fotoas
Jiggle3d Napisano 8 Marzec 2004 Napisano 8 Marzec 2004 fotoas, ok, luzik, przedstawie swojej doswiadczenia. Jak pisze w manualu, tworcy Brazila nie wiedza czy zostawia te opcje w przyszlych wersjach, gdyz sa raczej czysta, niepotrzebna abstrakacja. A mianiowicie po co przypisywac swiatlu omni wartosci fotonow np spot\'a. Diminishing method, czyli metoda zmniejszania liczby/energi fotonow bedacych w obszarze wygasania swiatla \"falloff spot\" zakladka Attenuation, albo w obszarze poza zasiegiem swiatla. Dzieli sie na dwie metody postepowania z fotonami: 1. Reject zabija losowe fotony, z prawdopodobienstwem zwiekszajacym sie w zaleznosci od odleglosci od swiatla, natomiast pozostale fotony, ktore przezylt zachowuja normalne wartosc energii.(metoda nie majaca za wiele wspolnego z fizyka i realnym swiatem). Cos ala wlasciwosci spot :) 2. Attenuated: Wszystkie fotony przezywaja w obszarze natomiast ich energia maleje. Cos jak wlasciowosc omni. Podkreslam iz sa to raczje nie przydatne opcje, nikomu nie potrzebne do szczescia. :) A wiec w praktyce czym sie roznia te dwie metody. W pierwszej ilosc fotonow jest zalezna od Attenuation swiatla. W obszarze near ilosc fotonow jest zachowana, far maleje z odlegoscia, natomiast ich energia nie zmienia sie. W drugiej, zmienia sie tylko energia fotonow, a ilosc pozostaje ta sama, rowniez zalezy to od parametrow Attenuation swiatla.
fotoas Napisano 8 Marzec 2004 Autor Napisano 8 Marzec 2004 No swietnie :) __ tu sie zaczynamy rozumiec ciesze sie ze moj podstep zadzialal :) a ja dodam jeszcze od siebie ze szkoda ze metody wygaszania/umierania fotonow sa aktywne podczas tweakowania. Bo skoro nie Tweakuje, to opcje sie wylaczaja, czyli wg mnie nie dziala. Fajnie by bylo zrobic jeszcze jakis maly tescik.. jutro moze cos sie sklei, zeby bylo widac cokolwiek ze jednak dziala.. Fajnie ze nam to tak pieknie opisales, niech sie ludziska ucza, .ale mi bardziej chodzilo o praktyczne wskazowki...W praktyce to znaczy w konkretnych sytuacjach, podczas uzytkowania, dzialania. Mimo to ciesze sie ze przez jeden dzien tak uroslo forum Brazilianow.. jeszcze chwila i posklejamy z tego jakis dobry tutorial Gdzie sie podzial M@ti ?? Mysle ze jak ktos kuma angielski to wie ze Reject to odrzucac, eliminowac, .. a Attenuated to osłabiać.Mniemam ze twoja chec wytlumaczenia mi tu podstaw podstawowych nie wynikala z przekonania ze nie sprawdzilem w slowniczku angielskim tych slowek ,ale checi zglebienia tematu od samych korzeni i przy okazji napisania tu takiego mini tutorialka.. i powiem ci ze calkiem to zgrabne :) to forum trzeba ozywic,... bo cos zakislo ostatnimi czasy Fotoas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się