viater Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 Cześć czy może zna ktoś patent na zmniejszenie gęstości siatki na obiekcie. Obiekt jest gęsty jak po freezie, a jachciałbym uzyskać odpowiednik lo poly do SubDiv. Opcja Band Glue to masakra- dużo roboty, Reduce poly i Reduce Poly + to jakieś krzaki albo trójkąty... Może ktoś ma jakiś patent albo plugin?... Pomocy Pozdrawiam
Ziper Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 (edytowane) Do robienia lodow polecam plg_simplifyMesh , dawniej uzywalem jeszcze decimate z podgladem redukcji geo w realtime :) Przed uzyciem w/w narzedzi dla uzyskania lepszego efektu mozesz uzyc TB's Un-Triple \\ Edit Polygon Reduction Plugin = plg_simplifyMesh linki: win32 win64 Edytowane 26 Styczeń 2009 przez Ziper
viater Napisano 26 Styczeń 2009 Autor Napisano 26 Styczeń 2009 (edytowane) Supa_Gót! Bardzo wielkie dzięki Edytowane 26 Styczeń 2009 przez viater
viater Napisano 27 Styczeń 2009 Autor Napisano 27 Styczeń 2009 Już mam te plugi, ale jakoś śrenio to wychodzi. Może macie jeszcze jakiś patent. Chodzi o postać z Posera w wysokiej rozdzielczości. Wyciołem z niej połowę, żeby potem mirrorem odbić. A teraz chciałbym żeby wyglądała jak przed freezem czyli gdzieś o 2/3 mniej gęsta siatka. Te pluginy robią trójkąty, a zamieniacze na czworoboki powodują zupełną zmianę topologii. Chciałbym zachować poligon flow.
Alibaba Napisano 27 Styczeń 2009 Napisano 27 Styczeń 2009 Da sie to zrobic "w miare" prosto, ale potrzebowalbys pare informacji do tego. Po pierwsze, musialbys miec pewnosc ze orginalny obiekt powstal z w subD. Po drugie musialbys znalezc 2 przecinajace sie krawedzie ktore dotykaly orginalnego cage-a. Po trzecie musialbys sie domyslec jai byl sub-D level oryginalu, by wiedziec co ktora krawedz masz zaznaczac. Jesli sie tego domysliles z modelu to masz z gorki :P Lw ma selekcje polegajaca na zaznaczaniu co n-tego elementu, wiec po zaznaczeniu tych dwoch prostopadlych krawedzi selekcjonujesz w ten sposob te ktore dotykaly orginalnych guidesow. Pozniej tylko loop, invert i dissolve. Z tym ze ta operacja nie ma zadnego sensu. Wez sobie zrob boxa, i zbeveluj pare razy ze dwie scinki, typ sub-D przelacz na subpatch i ustaw subdivision level na 1. Daj freeze,a nastepnie ponownie sub-D. Jak porownasz obiekt poczatkowy z koncowym to zobaczysz ze obydwa modele procz identycznej topologii nie maja ze soba nic wspolnego. A dokladnie podobna operacje chcesz zrobic.
viater Napisano 27 Styczeń 2009 Autor Napisano 27 Styczeń 2009 "Pozniej tylko loop, invert i dissolve." Ciekawy sposób. Zastanawia mnie tylko co to za dissolve? ... Nie znam takiej opcji. Myślałem raczej o Band Glue... No ale jak byś mi przybliżył gdzie tego szukać to chętnie się czegoś nowego dowiem... Dzięki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się