viater Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Cześć czy może zna ktoś patent na zmniejszenie gęstości siatki na obiekcie. Obiekt jest gęsty jak po freezie, a jachciałbym uzyskać odpowiednik lo poly do SubDiv. Opcja Band Glue to masakra- dużo roboty, Reduce poly i Reduce Poly + to jakieś krzaki albo trójkąty... Może ktoś ma jakiś patent albo plugin?... Pomocy Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziper Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 (edited) Do robienia lodow polecam plg_simplifyMesh , dawniej uzywalem jeszcze decimate z podgladem redukcji geo w realtime :) Przed uzyciem w/w narzedzi dla uzyskania lepszego efektu mozesz uzyc TB's Un-Triple \\ Edit Polygon Reduction Plugin = plg_simplifyMesh linki: win32 win64 Edited January 26, 2009 by Ziper Link to comment Share on other sites More sharing options...
viater Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 (edited) Supa_Gót! Bardzo wielkie dzięki Edited January 26, 2009 by viater Link to comment Share on other sites More sharing options...
viater Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 Już mam te plugi, ale jakoś śrenio to wychodzi. Może macie jeszcze jakiś patent. Chodzi o postać z Posera w wysokiej rozdzielczości. Wyciołem z niej połowę, żeby potem mirrorem odbić. A teraz chciałbym żeby wyglądała jak przed freezem czyli gdzieś o 2/3 mniej gęsta siatka. Te pluginy robią trójkąty, a zamieniacze na czworoboki powodują zupełną zmianę topologii. Chciałbym zachować poligon flow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alibaba Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Da sie to zrobic "w miare" prosto, ale potrzebowalbys pare informacji do tego. Po pierwsze, musialbys miec pewnosc ze orginalny obiekt powstal z w subD. Po drugie musialbys znalezc 2 przecinajace sie krawedzie ktore dotykaly orginalnego cage-a. Po trzecie musialbys sie domyslec jai byl sub-D level oryginalu, by wiedziec co ktora krawedz masz zaznaczac. Jesli sie tego domysliles z modelu to masz z gorki :P Lw ma selekcje polegajaca na zaznaczaniu co n-tego elementu, wiec po zaznaczeniu tych dwoch prostopadlych krawedzi selekcjonujesz w ten sposob te ktore dotykaly orginalnych guidesow. Pozniej tylko loop, invert i dissolve. Z tym ze ta operacja nie ma zadnego sensu. Wez sobie zrob boxa, i zbeveluj pare razy ze dwie scinki, typ sub-D przelacz na subpatch i ustaw subdivision level na 1. Daj freeze,a nastepnie ponownie sub-D. Jak porownasz obiekt poczatkowy z koncowym to zobaczysz ze obydwa modele procz identycznej topologii nie maja ze soba nic wspolnego. A dokladnie podobna operacje chcesz zrobic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viater Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 "Pozniej tylko loop, invert i dissolve." Ciekawy sposób. Zastanawia mnie tylko co to za dissolve? ... Nie znam takiej opcji. Myślałem raczej o Band Glue... No ale jak byś mi przybliżył gdzie tego szukać to chętnie się czegoś nowego dowiem... Dzięki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
viater Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 ...Znalazłem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now