Skocz do zawartości

AO w Vray a MentalRay - to nie to samo :(


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hej,

 

czy VrayDirt (AO) da sie uzyc tak jak ma to miejsce w shaderku Arch&Design (mentalray), czyli ze AO bedzie jako 'ambient colour light'?

 

jeszcze jedno pytanko - dlaczego vraydirt podczas swoich obliczen uwzglednia takze swiatlo vraylight? da sie to jakos wylaczyc?

 

mam goraczke wiec nie wiem czy ktos cos z tego zrozumie, w razie potrzeby zamieszcze pozniej obrazy pomocnicze

 

pozdr,

pionier

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mozesz pod material VRayLightMtl podpiac vray dirta, huh ja za to padam i mozg mi sie wylacza juz

Napisano

To znaczy nie wiem jaki dokładnie chcesz efekt uzyskać, bo mimo wszystko Dirt vrayowy to nie to samo co AO mentalowe (znaczy algorytm podobny, ale nie to samo ;) ).

 

Na szybko wymyśliłem coś co działa w stopniu zadowalającym, aczkolwiek trzeba się pobawić jasnością materiałów/świateł żeby wszystko było ok.

 

Robimy materiał VrayblenMat. Do slotu bazowego dajemy jasnoszary albo 128.128.128 (to już zależy od scenki). Do pierwszego slotu coat material dajemy wspomniany przez ant'a VrayLightMaterial (można zjechać z jasnością zależnie od potrzeb). Do maski coata dajemy VrayDirt. No i najważniejsze - włączamy ShelacMode w Blendzie żeby dostać cienie na powierzchniach (Nawet nie wiedziałem że normalnie to nie przyjmuje cieni :) ). Można dodać dwa Coaty z różnym zasięgiem żeby dostać lepszy rezultat. w teście widać że przydałby się drugi o większym zasięgu żeby odciąć podłoże od karoserii.

 

Szybki teścik. Bez Indirect Ilumination. Światło - Target Direct.

0d8252a07c6db2ab.jpg

Napisano

hej,

 

 

Hynol, dzieki ze poswieciles swoj czas, probowalem podobnie z self-Ilumination i materialem shellac, podobnie jak z vralight materialem - samo z siebie jest to zle bo jak nalozysz textury to beda swiecic a to nie o to chodzi.

 

W maya wszystko jest cacy heh, nie rozumiem dlaczego to co mozna zrobic w MR w maya nie mozna zrobic w maxie ;/, w tym przypadku - wspomniany wyzej problem lub 2) wstawic swiatlo typu area light, ustawic cienie typu shadow map i miec dostep do opcji rozmycia cienia...

 

eh tam :(

 

powalcze jeszcze, moze uda sie to jakos obejsc,

 

pozdr,

pionier.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności