Pionier Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 hej, czy VrayDirt (AO) da sie uzyc tak jak ma to miejsce w shaderku Arch&Design (mentalray), czyli ze AO bedzie jako 'ambient colour light'? jeszcze jedno pytanko - dlaczego vraydirt podczas swoich obliczen uwzglednia takze swiatlo vraylight? da sie to jakos wylaczyc? mam goraczke wiec nie wiem czy ktos cos z tego zrozumie, w razie potrzeby zamieszcze pozniej obrazy pomocnicze pozdr, pionier
Gość ant-3d Napisano 27 Styczeń 2009 Napisano 27 Styczeń 2009 mozesz pod material VRayLightMtl podpiac vray dirta, huh ja za to padam i mozg mi sie wylacza juz
Pionier Napisano 27 Styczeń 2009 Autor Napisano 27 Styczeń 2009 hej, niestety to nie o to chodzi, dodatkowo pojawiłby się problem w postaci nierenderowania świateł które są w scenie. thx, pionier
Hynol Napisano 28 Styczeń 2009 Napisano 28 Styczeń 2009 To znaczy nie wiem jaki dokładnie chcesz efekt uzyskać, bo mimo wszystko Dirt vrayowy to nie to samo co AO mentalowe (znaczy algorytm podobny, ale nie to samo ;) ). Na szybko wymyśliłem coś co działa w stopniu zadowalającym, aczkolwiek trzeba się pobawić jasnością materiałów/świateł żeby wszystko było ok. Robimy materiał VrayblenMat. Do slotu bazowego dajemy jasnoszary albo 128.128.128 (to już zależy od scenki). Do pierwszego slotu coat material dajemy wspomniany przez ant'a VrayLightMaterial (można zjechać z jasnością zależnie od potrzeb). Do maski coata dajemy VrayDirt. No i najważniejsze - włączamy ShelacMode w Blendzie żeby dostać cienie na powierzchniach (Nawet nie wiedziałem że normalnie to nie przyjmuje cieni :) ). Można dodać dwa Coaty z różnym zasięgiem żeby dostać lepszy rezultat. w teście widać że przydałby się drugi o większym zasięgu żeby odciąć podłoże od karoserii. Szybki teścik. Bez Indirect Ilumination. Światło - Target Direct.
Pionier Napisano 30 Styczeń 2009 Autor Napisano 30 Styczeń 2009 hej, Hynol, dzieki ze poswieciles swoj czas, probowalem podobnie z self-Ilumination i materialem shellac, podobnie jak z vralight materialem - samo z siebie jest to zle bo jak nalozysz textury to beda swiecic a to nie o to chodzi. W maya wszystko jest cacy heh, nie rozumiem dlaczego to co mozna zrobic w MR w maya nie mozna zrobic w maxie ;/, w tym przypadku - wspomniany wyzej problem lub 2) wstawic swiatlo typu area light, ustawic cienie typu shadow map i miec dostep do opcji rozmycia cienia... eh tam :( powalcze jeszcze, moze uda sie to jakos obejsc, pozdr, pionier.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się