Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

hej,

czy VrayDirt (AO) da sie uzyc tak jak ma to miejsce w shaderku Arch&Design (mentalray), czyli ze AO bedzie jako 'ambient colour light'?

jeszcze jedno pytanko - dlaczego vraydirt podczas swoich obliczen uwzglednia takze swiatlo vraylight? da sie to jakos wylaczyc?

mam goraczke wiec nie wiem czy ktos cos z tego zrozumie, w razie potrzeby zamieszcze pozniej obrazy pomocnicze

pozdr,

pionier

  • Odpowiedzi 5
  • Wy艣wietle艅 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mozesz pod material VRayLightMtl podpiac vray dirta, huh ja za to padam i mozg mi sie wylacza juz

Napisano
  • Autor

hej,

niestety to nie o to chodzi, dodatkowo pojawi艂by si臋 problem w postaci nierenderowania 艣wiate艂 kt贸re s膮 w scenie.

thx,

pionier

Napisano

To znaczy nie wiem jaki dok艂adnie chcesz efekt uzyska膰, bo mimo wszystko Dirt vrayowy to nie to samo co AO mentalowe (znaczy algorytm podobny, ale nie to samo ;) ).

Na szybko wymy艣li艂em co艣 co dzia艂a w stopniu zadowalaj膮cym, aczkolwiek trzeba si臋 pobawi膰 jasno艣ci膮 materia艂贸w/艣wiate艂 偶eby wszystko by艂o ok.

Robimy materia艂 VrayblenMat. Do slotu bazowego dajemy jasnoszary albo 128.128.128 (to ju偶 zale偶y od scenki). Do pierwszego slotu coat material dajemy wspomniany przez ant'a VrayLightMaterial (mo偶na zjecha膰 z jasno艣ci膮 zale偶nie od potrzeb). Do maski coata dajemy VrayDirt. No i najwa偶niejsze - w艂膮czamy ShelacMode w Blendzie 偶eby dosta膰 cienie na powierzchniach (Nawet nie wiedzia艂em 偶e normalnie to nie przyjmuje cieni :) ). Mo偶na doda膰 dwa Coaty z r贸偶nym zasi臋giem 偶eby dosta膰 lepszy rezultat. w te艣cie wida膰 偶e przyda艂by si臋 drugi o wi臋kszym zasi臋gu 偶eby odci膮膰 pod艂o偶e od karoserii.

Szybki te艣cik. Bez Indirect Ilumination. 艢wiat艂o - Target Direct.

0d8252a07c6db2ab.jpg

Napisano
  • Autor

hej,

Hynol, dzieki ze poswieciles swoj czas, probowalem podobnie z self-Ilumination i materialem shellac, podobnie jak z vralight materialem - samo z siebie jest to zle bo jak nalozysz textury to beda swiecic a to nie o to chodzi.

W maya wszystko jest cacy heh, nie rozumiem dlaczego to co mozna zrobic w MR w maya nie mozna zrobic w maxie ;/, w tym przypadku - wspomniany wyzej problem lub 2) wstawic swiatlo typu area light, ustawic cienie typu shadow map i miec dostep do opcji rozmycia cienia...

eh tam :(

powalcze jeszcze, moze uda sie to jakos obejsc,

pozdr,

pionier.

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci