Posted January 29, 200916 yr Hej Moj problem dotyczy tla w renderingu architektonicznym. Sprawa wyglada tak, ze gdy uzywam kamery zwyklej to widze tlo (vraysky, ustawione w slocie renderingu environment oraz w slocie environment maxa) jednak gdy zmienie kamere na vrayphysicalcamera to tlo robi sie czarne. Probowalem juz z ustawieniami exposure control, ale jakos nie wychodzilo. Wiem ze przy kamerze vray'a trzeba multipy podciagnac troszke w gore ale nie wiem gdzie zwiekszyc dla samego tla. Zwiekszyc natezenia swiatla tez nie mgoe bo juz mam dosc jasna scene i nie potrzebuje jej podciagac. Jak zwiekszam w slocie materialow-sun multiplier to widze ze zwieksza sie jasnosc (w tym slocie), ale do takiego stopnia ze wszystko jest biale. A nawet jesli cos ustawie, a bede chcial jakiegos zwyklego jpg'a wrzucic na tlo to tez nie wiem jak go rozjasnic. Czy moze trzeba zwyklej kamerki uzywac? Dzieki z gory za wszystkie podpowiedzi... pozdrawiam
January 29, 200916 yr Ustaw sobie tło na wycinku walca. Użyj VrayLightMaterial, wtedy będziesz mógł kontrolować jasność.
January 29, 200916 yr PRzeciagnij mape tla z enviroment do material editor jako instance. Na dole parametrow mapy masz output, podciagnij pozadnie w gore.
January 29, 200916 yr Author Mirach, twoje rozwiazanie sie sprawdzilo, jest tylko jeden problem...Jak to zrobic gdy jako tlo mam ustawione vraysky?
January 29, 200916 yr Mozesz vray sky dac jako manual node i zwiekszyc mu jasnosc bez zwiekszania jasnosci slonca.
January 29, 200916 yr Author Ok. dzieki. juz dziala. W sumie to z vraysky probowalem, ale wtedy w slocie widzialem "jasnosc" :) wiec zmienialem, nie wiedzialem ze tak ma byc...Jeszcze raz dzieki wielkie za info...pozdrawiam
Create an account or sign in to comment