Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej

Moj problem dotyczy tla w renderingu architektonicznym. Sprawa wyglada tak, ze gdy uzywam kamery zwyklej to widze tlo (vraysky, ustawione w slocie renderingu environment oraz w slocie environment maxa) jednak gdy zmienie kamere na vrayphysicalcamera to tlo robi sie czarne. Probowalem juz z ustawieniami exposure control, ale jakos nie wychodzilo. Wiem ze przy kamerze vray'a trzeba multipy podciagnac troszke w gore ale nie wiem gdzie zwiekszyc dla samego tla. Zwiekszyc natezenia swiatla tez nie mgoe bo juz mam dosc jasna scene i nie potrzebuje jej podciagac. Jak zwiekszam w slocie materialow-sun multiplier to widze ze zwieksza sie jasnosc (w tym slocie), ale do takiego stopnia ze wszystko jest biale. A nawet jesli cos ustawie, a bede chcial jakiegos zwyklego jpg'a wrzucic na tlo to tez nie wiem jak go rozjasnic. Czy moze trzeba zwyklej kamerki uzywac?

Dzieki z gory za wszystkie podpowiedzi...

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ustaw sobie tło na wycinku walca. Użyj VrayLightMaterial, wtedy będziesz mógł kontrolować jasność.

Napisano

PRzeciagnij mape tla z enviroment do material editor jako instance. Na dole parametrow mapy masz output, podciagnij pozadnie w gore.

Napisano
  • Autor

Mirach, twoje rozwiazanie sie sprawdzilo, jest tylko jeden problem...Jak to zrobic gdy jako tlo mam ustawione vraysky?

Napisano

Mozesz vray sky dac jako manual node i zwiekszyc mu jasnosc bez zwiekszania jasnosci slonca.

Napisano
  • Autor

Ok. dzieki. juz dziala. W sumie to z vraysky probowalem, ale wtedy w slocie widzialem "jasnosc" :) wiec zmienialem, nie wiedzialem ze tak ma byc...Jeszcze raz dzieki wielkie za info...pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności