Napisano 29 Styczeń 200916 l Hej Moj problem dotyczy tla w renderingu architektonicznym. Sprawa wyglada tak, ze gdy uzywam kamery zwyklej to widze tlo (vraysky, ustawione w slocie renderingu environment oraz w slocie environment maxa) jednak gdy zmienie kamere na vrayphysicalcamera to tlo robi sie czarne. Probowalem juz z ustawieniami exposure control, ale jakos nie wychodzilo. Wiem ze przy kamerze vray'a trzeba multipy podciagnac troszke w gore ale nie wiem gdzie zwiekszyc dla samego tla. Zwiekszyc natezenia swiatla tez nie mgoe bo juz mam dosc jasna scene i nie potrzebuje jej podciagac. Jak zwiekszam w slocie materialow-sun multiplier to widze ze zwieksza sie jasnosc (w tym slocie), ale do takiego stopnia ze wszystko jest biale. A nawet jesli cos ustawie, a bede chcial jakiegos zwyklego jpg'a wrzucic na tlo to tez nie wiem jak go rozjasnic. Czy moze trzeba zwyklej kamerki uzywac? Dzieki z gory za wszystkie podpowiedzi... pozdrawiam
Napisano 29 Styczeń 200916 l Ustaw sobie tło na wycinku walca. Użyj VrayLightMaterial, wtedy będziesz mógł kontrolować jasność.
Napisano 29 Styczeń 200916 l PRzeciagnij mape tla z enviroment do material editor jako instance. Na dole parametrow mapy masz output, podciagnij pozadnie w gore.
Napisano 29 Styczeń 200916 l Autor Mirach, twoje rozwiazanie sie sprawdzilo, jest tylko jeden problem...Jak to zrobic gdy jako tlo mam ustawione vraysky?
Napisano 29 Styczeń 200916 l Mozesz vray sky dac jako manual node i zwiekszyc mu jasnosc bez zwiekszania jasnosci slonca.
Napisano 29 Styczeń 200916 l Autor Ok. dzieki. juz dziala. W sumie to z vraysky probowalem, ale wtedy w slocie widzialem "jasnosc" :) wiec zmienialem, nie wiedzialem ze tak ma byc...Jeszcze raz dzieki wielkie za info...pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto