Napisano 1 Luty 200916 l Mam dwa denerwujące mnie pytania. 1. odwieczny jak dla mnie problem ze światłem wychodzącym gdzieś ze szczelin w geometrii, rozumem że tam gdzie bezpośrednio padają światło z directa lub vrasun ale dziś to już masakra pojawiają się mroczki nawet w kolumnach. 2. Zapis w HDR. Chciałem zapisywać rendery w hdr aby później można było wyciągnąć więcej w PS z renderu. Strasznie się rozczarowałem bo po zapisie w HDR plik jest strasznie płaski i brzydki nie widać w ogule Volume light. Dla pewności zapisałem plik w trakcie renderu w JPG i wygląda fajnie Volume light jest ładnie widoczny. O co chodzi? Nie używałem Frame Buffera ale ustawiałem non clampet pixel w opcjach HDR. Pliki HDR otwieram w PS nie wiem czy w Fusion było by lepiej czy jest sens instalować ten soft.
Napisano 12 Luty 200916 l Jesli chodzi o zapis hdri to rozumiem ze chcesz zapisac w pliku z 32 bitową głebią koloru, To moze lepiej zapisac do vrayimage i potem przerobic to do 32bitowego tifa? to oczywiscie w vary frame buffer i vrimg cnverter. Jesli chodzi o volum light to niejestem pewien ale jest to chyba efekt nakładany na render i do uzyskania tylko w normalnym maxowskim okienku. Mroczki... to długa historia ale tu to chyba wina przenikania sie obiektów to widac na połaczeniu scian bocznych z tylną jakbys tam połaczył ze sobą wierzchołki to by znikło tak samo jest z ramami okien i tą niszą czy jak jej tam na scianie założę się żę są to oddzielne elementy wsunięte w scianę która nie ma grubości i jest z pojedyńczym poligonem. Mroczki równiez pojawiaja sie jesli masz gdzies w scenie przeźroczysty materiał bez właczonego affect shadow i alpha. w ustawieniach irradiance map zaznacz check sample visibility. i to powinno pomóc
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto