mandi Napisano 4 Luty 2009 Napisano 4 Luty 2009 Witam, mam taką sytuację: jest sobie scena z postacią. Postać to obiekt o 2 warstwach: warstwa body oraz warstwa cloth. Warstwa body jest deformowana za pomocą kości. Warstwa cloth również powinna być deformowana za pomocą kości związanych z weight mapami, ale w danej scenie kości brak (są za to w innych podobnych, i stąd wiem, że powinny być i w danej). Są za to skelegony dla ubrania (dziwnym trafem akurat w warstwie body). No wiec konwertuję skelegony na kości i parentuję tak jak to jest w innych scenach z tą postacią. A w czym problem? Otóż kości ubrania nie działają, tak jakby nie deformują ubrania (włączone jest Bone Active, Enable Deform, Enable IK). W innej scenie wszystko działa. Czy coś pominąłem?
altarian Napisano 4 Luty 2009 Napisano 4 Luty 2009 Kości muszą znajdować się w tej samej warstwie co deformowny obiekt. Tak więc jeśli masz dwa obiekty w osobnych warstwach, musisz miec również w nich kości
altarian Napisano 4 Luty 2009 Napisano 4 Luty 2009 oczywiście jeśli tworzyłeś je w modelerze jak skelegony:)
Alibaba Napisano 4 Luty 2009 Napisano 4 Luty 2009 Kości muszą znajdować się w tej samej warstwie co deformowny obiekt. Tak więc jeśli masz dwa obiekty w osobnych warstwach, musisz miec również w nich kości Nie koniecznie, mozna przypisac kosci do dowolnej warstwy czy obiektu. Po prostu wybierasz obiekt na ktory maja dzialac dane kosci i w bone properties tego obiektu wybierasz skad ten obiekt ma brac kosci - opcja Use Bones from Object.
mandi Napisano 5 Luty 2009 Autor Napisano 5 Luty 2009 hej, właśnie doszedłem do tej opcji Use Bones from Object. Tak, to było przyczyną problemu. Dzięki wszystkim za pomoc!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się