Napisano 4 Luty 200916 l Witam, mam taką sytuację: jest sobie scena z postacią. Postać to obiekt o 2 warstwach: warstwa body oraz warstwa cloth. Warstwa body jest deformowana za pomocą kości. Warstwa cloth również powinna być deformowana za pomocą kości związanych z weight mapami, ale w danej scenie kości brak (są za to w innych podobnych, i stąd wiem, że powinny być i w danej). Są za to skelegony dla ubrania (dziwnym trafem akurat w warstwie body). No wiec konwertuję skelegony na kości i parentuję tak jak to jest w innych scenach z tą postacią. A w czym problem? Otóż kości ubrania nie działają, tak jakby nie deformują ubrania (włączone jest Bone Active, Enable Deform, Enable IK). W innej scenie wszystko działa. Czy coś pominąłem?
Napisano 4 Luty 200916 l Kości muszą znajdować się w tej samej warstwie co deformowny obiekt. Tak więc jeśli masz dwa obiekty w osobnych warstwach, musisz miec również w nich kości
Napisano 4 Luty 200916 l Kości muszą znajdować się w tej samej warstwie co deformowny obiekt. Tak więc jeśli masz dwa obiekty w osobnych warstwach, musisz miec również w nich kości Nie koniecznie, mozna przypisac kosci do dowolnej warstwy czy obiektu. Po prostu wybierasz obiekt na ktory maja dzialac dane kosci i w bone properties tego obiektu wybierasz skad ten obiekt ma brac kosci - opcja Use Bones from Object.
Napisano 5 Luty 200916 l Autor hej, właśnie doszedłem do tej opcji Use Bones from Object. Tak, to było przyczyną problemu. Dzięki wszystkim za pomoc!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto