Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

kiedy próbuje cokolwiek wyrenderowac uzywając vray sun sky renderuje mi ciemne a czasem nawet czarne niebo, nie rozumiem tego tym bardziej, że przeżuciłem sobie vraysky z enviroment do edytora map, podpiąłem suna i kręcąc światłem w scenie widze jak zmiania sie niebo w edytorze( od rozjaśnionego po zachód słonca) a kiedy tylko renderuje to widze granatowe albo czarne niebo. Szukałem już odpowedzi ale nic nie znalazłem.

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A ustawienia kamery? Podnies np ISO i zobacz wtedy. Na pierwszy rzut oka to masz poprostu za ciemna kamere ustawiona.

Napisano
  • Autor

acha - zapomniałem dodac ze pomaga wyłączenie "affect background" w collor mapping - ale podejrzewam ze to nie jest rozwiązanie. Podnoszenie ISO rozjaśnia mi cały render. Suna mam na ustawieniach defaulowych

Napisano
  • Autor

dodaje do sceny vray sun - pyta czy dac do enviroment vraysky - daje ze tak, potem przeciągam vraysky do material editora(instance) i tam podpinam do vraysuna, zmniejszam intensywność i w material editorze wygląda tak jak bym tego chciał

Napisano

a no bo moze dlatego ze ustawiasz manualnie sky`a a nie odrazu z sunem gdzie on kontroluje natezenie sky`a

Napisano
  • Autor

wywaliłem vray suna - dałem daylight system i zmieniłem w opcjach na "vray sun" ale to co swieci to chyba nie jest vray sun - tylko sky przez co scena jest niedoswietlona. chyba juz gadam głupoty - ale nie wiem w jaki sposób sensownie oswietlic scene

Edytowane przez KLIK

Napisano

wracając do Twojego poprzedniego ustawienia (gdzie regulujesz niebo w material edytorze) - jak zjedziesz intensywnie w dół (tak ze niebo wygląda dobrze w Material Edytorze) to przy takiej samej przesłonie i iso, oczywiscie ze niebo wyrenderuje Ci się czarne bo poprostu będzie dawało za mał światła. W ogóle po co ruszasz niebo skoro masz kamerę? Jak robisz zdjęcia aparatem lustrzanym to ruszasz niebo? - nie, dopasowujesz kamere do warunków oświetlenia a nie odwrotnie.

 

moj workflow jest taki

 

wrzucam VraySun'a - przeciągam VraySky z "8" do material edytora, podpinam sun'a do mapki, i ruszając sunem (zmieniająć jego wysokość nad horyzontem, kąt nachylenia promieni w zasadzie) manipuluję sobie oświetleniem - ale nie ruszam nic w VraySky no chyba ze chce podkręcić Ozone albo Turbidity zeby mieć inny nieco ambient z nieba.

 

A reszta to ustawienia VrayPhisicalCamera.

Edytowane przez Loki

Napisano

wrzucam VraySun'a - przeciągam VraySky z "8" do material edytora, podpinam sun'a do mapki.

 

a dokładniej to jak podpinasz sun'a do mapki?

Napisano

masz w mapce VraySky taką pozycję jak Sun node (czy jakoś tak) , wciskasz ten przycisk, i wskazujesz słońce którego chcesz używać w scenie. Koniec filozofii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności