KLIK Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 kiedy próbuje cokolwiek wyrenderowac uzywając vray sun sky renderuje mi ciemne a czasem nawet czarne niebo, nie rozumiem tego tym bardziej, że przeżuciłem sobie vraysky z enviroment do edytora map, podpiąłem suna i kręcąc światłem w scenie widze jak zmiania sie niebo w edytorze( od rozjaśnionego po zachód słonca) a kiedy tylko renderuje to widze granatowe albo czarne niebo. Szukałem już odpowedzi ale nic nie znalazłem.
mirach Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 A ustawienia kamery? Podnies np ISO i zobacz wtedy. Na pierwszy rzut oka to masz poprostu za ciemna kamere ustawiona. 1
KLIK Napisano 13 Luty 2009 Autor Napisano 13 Luty 2009 iso miałem defaulowe - jasnośc reguluje przysłoną
KLIK Napisano 13 Luty 2009 Autor Napisano 13 Luty 2009 acha - zapomniałem dodac ze pomaga wyłączenie "affect background" w collor mapping - ale podejrzewam ze to nie jest rozwiązanie. Podnoszenie ISO rozjaśnia mi cały render. Suna mam na ustawieniach defaulowych
KLIK Napisano 13 Luty 2009 Autor Napisano 13 Luty 2009 dodaje do sceny vray sun - pyta czy dac do enviroment vraysky - daje ze tak, potem przeciągam vraysky do material editora(instance) i tam podpinam do vraysuna, zmniejszam intensywność i w material editorze wygląda tak jak bym tego chciał
hcpiter Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 a no bo moze dlatego ze ustawiasz manualnie sky`a a nie odrazu z sunem gdzie on kontroluje natezenie sky`a
KLIK Napisano 13 Luty 2009 Autor Napisano 13 Luty 2009 (edytowane) wywaliłem vray suna - dałem daylight system i zmieniłem w opcjach na "vray sun" ale to co swieci to chyba nie jest vray sun - tylko sky przez co scena jest niedoswietlona. chyba juz gadam głupoty - ale nie wiem w jaki sposób sensownie oswietlic scene Edytowane 13 Luty 2009 przez KLIK
Loki Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 (edytowane) wracając do Twojego poprzedniego ustawienia (gdzie regulujesz niebo w material edytorze) - jak zjedziesz intensywnie w dół (tak ze niebo wygląda dobrze w Material Edytorze) to przy takiej samej przesłonie i iso, oczywiscie ze niebo wyrenderuje Ci się czarne bo poprostu będzie dawało za mał światła. W ogóle po co ruszasz niebo skoro masz kamerę? Jak robisz zdjęcia aparatem lustrzanym to ruszasz niebo? - nie, dopasowujesz kamere do warunków oświetlenia a nie odwrotnie. moj workflow jest taki wrzucam VraySun'a - przeciągam VraySky z "8" do material edytora, podpinam sun'a do mapki, i ruszając sunem (zmieniająć jego wysokość nad horyzontem, kąt nachylenia promieni w zasadzie) manipuluję sobie oświetleniem - ale nie ruszam nic w VraySky no chyba ze chce podkręcić Ozone albo Turbidity zeby mieć inny nieco ambient z nieba. A reszta to ustawienia VrayPhisicalCamera. Edytowane 13 Luty 2009 przez Loki 1
KLIK Napisano 13 Luty 2009 Autor Napisano 13 Luty 2009 (edytowane) dzieki Loki! Edytowane 13 Luty 2009 przez KLIK
ucislaw Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 wrzucam VraySun'a - przeciągam VraySky z "8" do material edytora, podpinam sun'a do mapki. a dokładniej to jak podpinasz sun'a do mapki?
Loki Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 masz w mapce VraySky taką pozycję jak Sun node (czy jakoś tak) , wciskasz ten przycisk, i wskazujesz słońce którego chcesz używać w scenie. Koniec filozofii
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się