adek Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 mentall mill to nowy produkt mental images. Na łamach CGSociety.org pojawił się artykuł opisujący w skrócie możliwości tego programu. Sam mental mill ma umożliwić łatwe tworzenie shaderów co nigdy nie należało do rzeczy prostych i potrzeba do tego było ekspertów znającym się na ich programowaniu. Produkt ten ma dać możliwość tworzenia shaderów grafikom, bez znajomości języków programowania. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=520
tweety Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 bardzo użyteczne narzędzie. Zawsze był problem z pisaniem shaderów, osobiście nigdy nie rozumiałem języków programowania więc ten problem był dla mnie nie do przeskoczenia. A tutaj proszę. Nody, live preview, możliwość podglądu na wybranym modelu... całkiem nieźle :) Pozdrawiam
adek Napisano 21 Luty 2009 Autor Napisano 21 Luty 2009 A pytanie jak to sie ma do ShaderFX: http://www.max3d.pl/news.php?id=488
Reanimator Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 Na cgtalk jest watek, a w nim wypowiedz kolesia z Autodesku: We will ship with the mental mill artist edition in the box and we have integration with the 3ds Max/Design 2010 viewports and mental ray sw rendering. If you want mental mill standard edition - you need to get it from mental images directly.Wczesniej jest wypowiedz innego pana: A 3dsmax10 beta tester told me it was bundled with the beta Czyli beta nowego maxa jest juz testowana ;) W ogole caly watek warto przeczytac, bo jest ciekawy i pojawiaja sie glosy krytyczne ludzi, ktorzy sie znaja ;) http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=59&t=731932
Cruzh3r Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 To ma być tzw. kombajn ma nie tylko wypluwac shadery w jezykach CG, HLDS (takie wlasnie C-podobne jezyki do shaderow), Dodatkowo jeszcze shadery do zwyklego Maxa(mental raya)(tak jak ShaderFX).(jak wiadomo co do wszyskiego to do ...:) Watpliwosci pojawily sie wtedy kiedy, z wypowiedzi kolesia za autodesku (nie zbyt zorientowany oco chosi zresztą) wynikało że produkt ten jest zupełnie nie przetestowany a już mają zamiar wydać to z max2010. (tj.nie wiadomo czy shadery wypluwane do kompilacji w jezyku cg/hlds maja jakas dopuszczalna wydajnosc). W koncu optymalizacja shadera to super wazne w silnikach(jedna operacja * pare milionów pixeli(czasami jeszcze w paru pass'ach)). Dodatkowo trudno czytelny kod jest generowany i trudno go tweakować ręcznie. Autodesk kupił kota w worku od mental image? Polecam "Język Cg. Programowanie grafiki w czasie rzeczywistym" daje rade, do tego trzeba znać troche algebry. W przyjaźniejszej formie jest w "Triki najlepszych programistów gier komputerowych"(jak napisać własnego directx'a o0).
SYmek Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 Ale o co tu w ogóle chodzi? mental mill istnieje w takiej czy innej formie od dobrych 2 lat. Jest darmowy i dostępny dla każdego. Można go używać z dowolnym programem. Rozumiem, że został zintegrowany z Maxem, ale dlaczego nie jest przetestowany? Co więcej, mental mill, podobnie jak każde inne wizualne narzędzie do tworzanie shaderów, nie zwalnia od potrzeby umiejętności programowania - to jest rozumienia tematu shaderów na poziomie technicznym. Bez tej umiejętności te narzędzia potrafią mniej niż Max Material Editor a do tego są mniej wygodne. Jeśli ktoś natomiast potrafi tworzyć shadery, będzie zapewne wolał pisać niż bawić się węzełkami. Węzęłki niczego nie załatwiają.
Cruzh3r Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 hehe wsumie to tylko czytałem co oni tam piszą na forum. I tam główny zarut to że kod nieczytelny i że nie wiedzą czy jak ktoś napisze shader to będzie lepsze od tego wygenerorwanego.
SYmek Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 Jak rozumiem, problem polega na tym, że aby mental mill generował shadery dla mraya, musiałby być sprzedawany z kompilatorem (tym samym, który używa się do kompilacji mraya, a zatem jakiś MVSC, co jest kompletnie nierealne). Natomiast kod GLSL dla gier, zawsze będą pisać profesjonaliści, bo tego wymaga engine. Powstaje więc pytanie dla kogo jest mental mill... w tym sensie rozumiem obiekcje kolesi z forum. Natomiast inna sprawa, że tekst na pierwszej stronie community portal pisze product manager mental mill, rozpisując się o nim tak, jakby nigdy nie słyszała o istniejących od lat podobnych rozwiązaniach, to przyznaje, zakrawa na absurd. Szkoda, że nie nazwali tego ISE...
Temporal Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 symek zdajesz sobie sprawe z tego ze i tak malo kto cie rozumie? jesli wogole ktos :P
Tomek Kosiorek Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 a nołdy w xsi sa gorsze? a piszesz nimi shadery?O_o
Blader Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 Fajne komentarze ... mozna sie posmiac :D. A tak wogole, to ciekawy ten caly Mental.
Alicia Napisano 25 Luty 2009 Napisano 25 Luty 2009 Cruzh3r chciałeś zapewne napisać zamiast HLDS HLSL czyli High Level Shader Language (ech, czepiam się). Skoro ten wątek czasami skręca w stronę programowania to: Jeszcze z programow do generowania shaderów można polecić RenderMonkey: http://ati.amd.com/developer/rendermonkey/downloads.html A o shaderach (dla programistów i niestety po angielsku) mozna poczytać: http://www.lighthouse3d.com/opengl/glsl/ http://3dshaders.com/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się