bartasm Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 witam, mam problem - max 2009 SP1 - wysypuje się w czasie renderingu (zamyka program bez ostrzeżenia). Przed fazą light casha, w czasie "building raycast accelerator". Kilka informacji o scenie i kompie: scena: - 414k poly (wszystkie większe obiekty wyrzucone do proxy) - plik max ze sceną ma 44 mb - render w dozdziałce 1000x600, czyli nic wielkiego komp: - win xp SP3 z odblokowanym 3G - ramu 3.25 - 8 rdzeni po 2.66 GHz jak wybiore fragment sceny (crop albo region) to też sie wysypuje... macie jakies pomysły?
SWRSC Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 czy wszystkie materiały w scenie są vrayowe? Jezeli korzystasz z evermotion to posprawdzaj ich materiały na modelach - czasem dawali Architectural, który wysypywał rednery.
Filip Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 Kontroluj w menedżerze procesów ile zajmuje max, jak zajmuje ponad 2.5 gb to ma prawo sie sypnąć nawet 3gb switch.
bartasm Napisano 2 Marzec 2009 Autor Napisano 2 Marzec 2009 dzięki za szybką odpowiedź :) materiały wszystkie są vrayowe. od everów nic nie mam. zuzycie pamięci w początkowej fazie renderingu dochodzi do 2.7 GB. czasami render się włącza - przemieli ta newralgiczną fazę, i potem nie ma problemu. nic nie zmieniam i np. 6-7 razy z rzędu sie wysypie, a raz poleci dalej. macie jakiś pomysł jak jeszcze - oprócz proxy - można obniżyć zapotrzebowanie maxa na ram? jest to w ogóle możliwe?
SWRSC Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 skoro dochodzi do 2,7 i się sypie to znaczy ze to wina 32-bitowego systemu. Naprawdę każdemu radzę przejść na rozwiązanie x64 jeżeli ma się pracować przy 3D. 1. AntyAliasing QMC/DMC ma mniejsze zapotrzebowanie niż adaptive subdivision. 2. Lepsze ustawienie Tree Depth w zakładce system vRaya też może obniżyć zużycie. (nie pytaj jak ustawić, bo dosłownie dla każdej sceny będą to inne wartości - tzreba testować) Podejżewam że i tak nic nie zaradzisz skoro mowa o rozdziałce 1000px.
SFlogic Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 Poprawnie obliczyłeś dynamic memory limit? Bo jeśli wszystko masz w proxy to może trzeba to zwiększyc?
bartasm Napisano 2 Marzec 2009 Autor Napisano 2 Marzec 2009 ^^ możesz rozwinąć temat? bo nie ma pojęcia o czym mówisz, więc pewnie nie obliczyłem poprawnie :]
blax_one Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 o ile się nie mylę to niedawno był podobny temat
SFlogic Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 Każdy model, który przekształcasz do proxy zajmuje Ci jakąś ilość na dysku twardym, im więcej polygonów ma model tym więcej mb zajmuje. Jak wejdziesz do zakladki SYSTEM masz tam dynamic memory limit 400mb. W większośći przypadkach to wystarcza ale czasem nie zwłaszcza jeśli w scenie masz dużo proxy skopiowanych poprzez Copy. Najlepiej zawsze jeśli tworzysz proxy maksymalnie kopiowac je jako Instance a nie Copy. Możesz nieco zwiększyć ten limit i zobaczyć czy to jest to.
Luqas87 Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 Ja czasem się ratowałem przez puszczenie renderu backburnerem w takich sytuacjach, po zamknięciu maxa :) wtedy robi się troche luzu, nawet pod 64bit jeden render udało mi się tylko dzięki temu dociułać do końca, ale to nie była ciężka geometria tylko wielkość renderu na życiówke.
bartasm Napisano 2 Marzec 2009 Autor Napisano 2 Marzec 2009 dzięki Panowie. w środe w pracy będe kontynuował walke z tą sceną. zobaczymy co z tego wyjdzie. dam znac w śr jak sie rozwinęła sytuacja. dzięki jeszcze raz za info.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się