Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

 

mam problem - max 2009 SP1 - wysypuje się w czasie renderingu (zamyka program bez ostrzeżenia).

 

Przed fazą light casha, w czasie "building raycast accelerator".

 

Kilka informacji o scenie i kompie:

 

scena:

- 414k poly (wszystkie większe obiekty wyrzucone do proxy)

- plik max ze sceną ma 44 mb

- render w dozdziałce 1000x600, czyli nic wielkiego

 

komp:

- win xp SP3 z odblokowanym 3G

- ramu 3.25

- 8 rdzeni po 2.66 GHz

 

 

jak wybiore fragment sceny (crop albo region) to też sie wysypuje...

macie jakies pomysły?

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

czy wszystkie materiały w scenie są vrayowe? Jezeli korzystasz z evermotion to posprawdzaj ich materiały na modelach - czasem dawali Architectural, który wysypywał rednery.

Napisano

dzięki za szybką odpowiedź :)

 

materiały wszystkie są vrayowe. od everów nic nie mam.

zuzycie pamięci w początkowej fazie renderingu dochodzi do 2.7 GB.

 

czasami render się włącza - przemieli ta newralgiczną fazę, i potem nie ma problemu. nic nie zmieniam i np. 6-7 razy z rzędu sie wysypie, a raz poleci dalej.

 

macie jakiś pomysł jak jeszcze - oprócz proxy - można obniżyć zapotrzebowanie maxa na ram? jest to w ogóle możliwe?

Napisano

skoro dochodzi do 2,7 i się sypie to znaczy ze to wina 32-bitowego systemu.

 

Naprawdę każdemu radzę przejść na rozwiązanie x64 jeżeli ma się pracować przy 3D.

 

 

1. AntyAliasing QMC/DMC ma mniejsze zapotrzebowanie niż adaptive subdivision.

2. Lepsze ustawienie Tree Depth w zakładce system vRaya też może obniżyć zużycie. (nie pytaj jak ustawić, bo dosłownie dla każdej sceny będą to inne wartości - tzreba testować)

 

Podejżewam że i tak nic nie zaradzisz skoro mowa o rozdziałce 1000px.

Napisano

Każdy model, który przekształcasz do proxy zajmuje Ci jakąś ilość na dysku twardym, im więcej polygonów ma model tym więcej mb zajmuje. Jak wejdziesz do zakladki SYSTEM masz tam dynamic memory limit 400mb. W większośći przypadkach to wystarcza ale czasem nie zwłaszcza jeśli w scenie masz dużo proxy skopiowanych poprzez Copy. Najlepiej zawsze jeśli tworzysz proxy maksymalnie kopiowac je jako Instance a nie Copy. Możesz nieco zwiększyć ten limit i zobaczyć czy to jest to.

Napisano

Ja czasem się ratowałem przez puszczenie renderu backburnerem w takich sytuacjach, po zamknięciu maxa :) wtedy robi się troche luzu, nawet pod 64bit jeden render udało mi się tylko dzięki temu dociułać do końca, ale to nie była ciężka geometria tylko wielkość renderu na życiówke.

Napisano

dzięki Panowie. w środe w pracy będe kontynuował walke z tą sceną. zobaczymy co z tego wyjdzie. dam znac w śr jak sie rozwinęła sytuacja.

 

dzięki jeszcze raz za info.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności