Napisano 13 Marzec 200421 l Witam moze byli byscie mi wstanie podpowiedziec jakiego swiatla uzyc (jakich ustawien) aby otrzymac efekt realistycznej lampki.. dokladnie chodzi mi o cos takiego: Mam lampke w pokoju :) (sukces co nie) i jak ja zapale to generalnie jest jasno w calym pokoju.. jesli natomiast zrobie lampke w maxie dam vray light (uzywam vraya) to swiatlo bedzie tlyko padalo dokladnie w jednym kierunku nie rozproszy sie po calym pomieszczeniu oswietlajac go (jako tako) bo wiadomo ze taka lampka przy biurku calego pomieszczenia wyraznie nie oswietli... tak wiec jak zrobic takie swiatelko aby ladnie sie rozpraszalo po calym pomieszczeniu a nie dajace hamksie odbicie w postaci np. prostokonta i nic pozatym. pozdrawiam
Napisano 13 Marzec 200421 l to pytanie do dzialu rendering>vray skasuj post i tam umiesc ponownie pytanie. odpal GI, pobaw sie ustawieniami.
Napisano 13 Marzec 200421 l Albo posłużysz się sztuczkami, typu dodatkowe światła doświetlające pokój, ambient light`y itp. albo wyrenderuj scenkę z włączonym GI (w końcu po to jest vray). Osobiście polecałbym pierwsze rozwiązanie. Efekt będzie gorszy, dłużej ci zajmie robienie takiego światła, ale nauczysz się nim operować co w przyszłości może się bardzo przydać. Poza tym rendering będzie trwał znacznie krócej. Jeśli jednak chcesz użyć GI zachęcam do przejrzenia helpa vray`a oraz forum (w szczególności dział rendering).
Napisano 13 Marzec 200421 l no i odwiedz www.evermotion.org zapoznaj sie z video tutorialami, zarejestruj sie na forum i potestuj gotowe sceny tam zamieszczane.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto