Bachus Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 Witam, mam problem z włosami w maxie. Mam prostą scenę, głowa + hair, 3 światła photometric target. Całość renderuje się bez problemów przy ray traced shadows (włosy jako mr prim). Jednak dla lepszego efektu zmieniłem cieniowanie na mr shadow map z właczona opcja transparent shadows i w tym momencie max się wysypuje przy próbie renderingu z komunikatem: DB 0.3 fatal 041008: attempt to access null DB tag Ktoś wie jak to ugryźć ?
mafida Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 Wyłącz transparent shadows hair z nimi niestety nie współpracuje:( ps.Najlepsza metoda to włosy w scanline i kompozycja w ps.
Bachus Napisano 18 Marzec 2009 Autor Napisano 18 Marzec 2009 Wyłącz transparent shadows hair z nimi niestety nie współpracuje:( ps.Najlepsza metoda to włosy w scanline i kompozycja w ps. http://mentalraytips.blogspot.com/2007/10/hot-fuzz-hair-revisited.html
mafida Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 Tak tak się da ale nie masz przypadkiem mr-matte material w scenie: http://area.autodesk.com/index.php/forums/viewthread/11142/
Bachus Napisano 18 Marzec 2009 Autor Napisano 18 Marzec 2009 Nie używalem matte, chyba ze transparent shadows w mr shadow map kłócą się też z fast-sss. Widziałem ten sam błąd w postach na kilkunastu innych forach ale póki co nie dokopałem się do jednoznacznej odpowiedzi co powoduje konflikt. A co do PS-a fakt faktem, że można wsio zrobić osobno i później połatać, ale w tym konkretnym przypadku uparłem się, żeby efekt końcowy osiągnąć jednym renderem w MAX-ie.
mafida Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 (edytowane) Nie z fast-sss renderowałem kiedyś tą metodą co pokazałeś na blogu i się nie wywalało,tylko jak ustawisz fast rasterizer to włoski z mrprime i cienie ładnie wyjdą ale już cieniowanie główki będzie kiepskie-więc i tak musiał byś wyrenderować włoski z cieniem na matte a główkę bez fast rasterizera(a z materiałem matte i transparent shadows się napewno wywali,można najwyżej sprubować standardowy matte-shadow maxa...).Czyli ogólnie i tak żeby uzyskać fajny efekt końcowy trzeba warstwy w ps składać...Ogólnie jak dobrze pogrzebiesz w ustawieniach haira i światełkach to włoski z bufora wyrenderują się szybciej i ładniej niż mr-prime:) Edit: A spróbuj standardowe światło zamiast photometric może tu coś koliduje? Edytowane 18 Marzec 2009 przez mafida
Bachus Napisano 19 Marzec 2009 Autor Napisano 19 Marzec 2009 Zaczyna mi brakować pomysłów. Sam pass dla włosów w scanline odpada, zamiast włosów z rendera wychodzą kwadraty i wiem niestety, że to bolączka maxa 2009. Troche lepiej przy render elements H&F i exporcie do *tga z alpha i dalej w photoshopie, ale tu też narazie nie jestem zadowolony z efektów. Muszę popróbować w max-ie 8, może będzie lepiej. Chyba, że ktoś poradzi mi jakiś sprawdzony sposób na export dobrego hair passa, tak żeby nie trzeba było za dużo w PSie tuszować.
mafida Napisano 19 Marzec 2009 Napisano 19 Marzec 2009 Ja bym sobie odpuścił te mr prime na twoim miejscu i wyrenderował kłaki jako efekt na buforze.Na głowę wrzucasz materiał matte,ustawiasz światła standardowe,dodajesz do nich hair properites i ustawiasz sobie resolution i fuzz,renderujesz kłaki potem przełączasz composite mode na none i renderujesz sam cień,wrzucasz do ps z alfą,składasz i voila...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się