Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

mam problem z włosami w maxie.

 

Mam prostą scenę, głowa + hair, 3 światła photometric target. Całość renderuje się bez problemów przy ray traced shadows (włosy jako mr prim). Jednak dla lepszego efektu zmieniłem cieniowanie na mr shadow map z właczona opcja transparent shadows i w tym momencie max się wysypuje przy próbie renderingu z komunikatem:

 

DB 0.3 fatal 041008: attempt to access null DB tag

 

 

Ktoś wie jak to ugryźć ?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wyłącz transparent shadows hair z nimi niestety nie współpracuje:(

ps.Najlepsza metoda to włosy w scanline i kompozycja w ps.

Napisano
  • Autor

Nie używalem matte, chyba ze transparent shadows w mr shadow map kłócą się też z fast-sss.

 

Widziałem ten sam błąd w postach na kilkunastu innych forach ale póki co nie dokopałem się do jednoznacznej odpowiedzi co powoduje konflikt.

 

A co do PS-a fakt faktem, że można wsio zrobić osobno i później połatać, ale w tym konkretnym przypadku uparłem się, żeby efekt końcowy osiągnąć jednym renderem w MAX-ie.

Napisano

Nie z fast-sss renderowałem kiedyś tą metodą co pokazałeś na blogu i się nie wywalało,tylko jak ustawisz fast rasterizer to włoski z mrprime i cienie ładnie wyjdą ale już cieniowanie główki będzie kiepskie-więc i tak musiał byś wyrenderować włoski z cieniem na matte a główkę bez fast rasterizera(a z materiałem matte i transparent shadows się napewno wywali,można najwyżej sprubować standardowy matte-shadow maxa...).Czyli ogólnie i tak żeby uzyskać fajny efekt końcowy trzeba warstwy w ps składać...Ogólnie jak dobrze pogrzebiesz w ustawieniach haira i światełkach to włoski z bufora wyrenderują się szybciej i ładniej niż mr-prime:)

Edit: A spróbuj standardowe światło zamiast photometric może tu coś koliduje?

Edytowane przez mafida

Napisano
  • Autor

Zaczyna mi brakować pomysłów. Sam pass dla włosów w scanline odpada, zamiast włosów z rendera wychodzą kwadraty i wiem niestety, że to bolączka maxa 2009.

 

Troche lepiej przy render elements H&F i exporcie do *tga z alpha i dalej w photoshopie, ale tu też narazie nie jestem zadowolony z efektów.

 

Muszę popróbować w max-ie 8, może będzie lepiej. Chyba, że ktoś poradzi mi jakiś sprawdzony sposób na export dobrego hair passa, tak żeby nie trzeba było za dużo w PSie tuszować.

Napisano

Ja bym sobie odpuścił te mr prime na twoim miejscu i wyrenderował kłaki jako efekt na buforze.Na głowę wrzucasz materiał matte,ustawiasz światła standardowe,dodajesz do nich hair properites i ustawiasz sobie resolution i fuzz,renderujesz kłaki potem przełączasz composite mode na none i renderujesz sam cień,wrzucasz do ps z alfą,składasz i voila...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.