Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, chciałbym zapętlić mój biped, na razie animacja polega na zrobieniu dwóch kroków, lewą i prawą nogą, wszystko wydaje się być idealnie zgrane, jak skopiować bipa, wiem że temat był już poruszany, ale niestety udzielone odpowiedzi w niczym mi nie pomogły, zdaję sobie jedynie sprawę że trzeba się tutaj orientować w curve editorze. Z góry dzięki. Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 935
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie bede pisal bo to juz opisane: otwierasz maxa help -->tutorials-->character animation tutorials-->animating with freeform-->simple ff animation.

 

w curve editorze mozna zwykle obiekty zapętlać (nie wiem jak z bipedem, on ma ten swoj workbench) tak: zaznaczasz obiekt jego klucze klikasz ikonke parameters curve out of range types i wybierasz potrzebny ci typ (pewnie chodzi ci o relative repeat).

pozdro.

Napisano

żeby powtórzyć jakąś sekwencję bipeda najlepiej chyba użyć motion flow'a do tego (można też mixera na dobrą sprawę). Mówiąc krótko:

1) zapisz swoją animację jako bip.

2) Przełącz bipeda w tryb motion flow

3) włącz motion graph

4) naciśnij create multiple clips (druga ikona od lewej)

5) zaznacz swój plik bip - pojawi się ikonka w motion graphie

6) z powrotem na rolecie Motion Flow wciśnij Define Script

7) w motion graphie kliknij na tą ikonkę tyle razy, ile chcesz powtórzeń

8) zdefiniuj przejście - albo w motion graphie (kliknij prawym na strzałkę która się pojawiła albo Edit Transition w rolecie Motion Flow). Jeśli sam zadbałeś o płynne przejście, to wystarczy jak wyzerujesz parametr Length, a Source Clip Start ustawisz na ostatnią klatkę.

9) bajped powinien już chodzić wielokrotnie (w trybie motion flow)

10) jeśli chcesz wypalić animację do kluczy, naciśnij Create Unified Motion w rolecie Motion Flow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności