xbit Napisano 21 Marzec 2009 Share Napisano 21 Marzec 2009 Witam! Chciałbym zacząć coś tworzyć w 3Ds Maxie. Moje doświadczenie jest bardzo małe - robiłem kiedyś (2-3lata temu) wieżowiec z tutoriala i rozwaloną chatę swojego pomysłu - podobało mi się to lecz mając problemy zrezygnowałem :). Teraz troszkę się nudzę więc chętnie popróbuję coś robić. I tu pojawiają się moje pytania: 1. Jaką wersję 3Ds Maxa zainstalować? -3Ds Max Studio 9 będzie OK? 2. Co to jest VRAY? I jaką wersję wgrać do 3Ds Max Studio 9 (bądź innego polecanego przez Was). 3. Czy moglibyście podać nazwy plugin'ów pomocnych dla początkującego? Tutoriale myślę, że znajdę sam ;) Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vega Napisano 21 Marzec 2009 Share Napisano 21 Marzec 2009 Witam na forum. @1. Ja robię w 3ds max 9 i nie narzekam :) Podobno nie opłaca się wgrywać 2009 bo dużych zmian niema (podobno :D ). @2. V-Ray to silnik renderujący. Z wikipedii: V-Ray to silnik renderujący, wykorzystywany w oprogramowaniu do tworzenia trójwymiarowej grafiki komputerowej. Twórcami tego silnika są Vladimir Koylazov i Peter Mitev z firmy Chaos Group założonej w 1997 roku w Sofii, Bułgaria Jest to silnik renderujący, który używa bardzo zaawansowanych technik jak np: algorytm globalnego oświetlenia (global illumination), path tracing, mapowanie fotonowe (photon mapping), irradiance map oraz directly computed global illumination. Użycie tych technik daje o wiele lepsze rezultaty niż standardowe silniki renderujące, w które zaopatrywane są aplikacje do tworzenia trójwymiarowej grafiki komputerowej; generalnie rendering używający tych technik wydaje się bardziej fotorealistyczny dla ludzkiego oka, ponieważ faktyczne efekty oświetlenia są bardziej realistycznie odzwierciedlone. Jedyną wadą tych technik jest większe zapotrzebowanie na moc obliczeniową w związku z dużą ilością skomplikowanych obliczeń. V-ray jest używany przy tworzeniu produkcji filmowych; jest również w szerokim zakresie używany przy tworzeniu realistycznych scen 3d na potrzeby architektury @3. Na początek... Hmm... Raczej nic. Wystarczy Ci wbudowany Mental (silnik renderujący) do renderowania (na początek i później też). Lepiej zacząć od nauki modelingu bo to są jednak podstawy które trzeba umieć na pewno. Czym lepiej sobie wyszlifujesz wprawę do modelowania tym lepiej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xbit Napisano 21 Marzec 2009 Autor Share Napisano 21 Marzec 2009 Aha. Ale możesz podać link/wersje V-Ray dla 3Ds Max 9? I jak to wgrać? Aha. I jeszcze... ile np. zajmie renderowanie powiedźmy wieżowca tego z tutoriala w Mentalu i V-Rayu? Jeżeli to ważne to mam Intel E5300 @ 2917MHZ i Kingstony 4GB 800MHZ, i dysk 160GB WD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vega Napisano 21 Marzec 2009 Share Napisano 21 Marzec 2009 Na stronie producenta znajdziesz v-ray'a http://www.chaosgroup.com/en/2/downloads.html?s=v-ray dla max'a 9 (o ile pamiętam musisz się zarejestrować). Ja używam wersji V-Ray 1.50 SP1. Instalacja jest prosta. Podczas instalacji (o ile pamiętam) będziesz musiał podać 3 ścieżki: 1 - do max'a 2 - gdzie ma zainstalować v-ray'a 3 - do pluginów max'a (to samo co w 1 tylko z dodatkiem /plugins/). Po instalacji uruchamiasz max'a i wchodzi w Rendering->Render->W zakładce Common jest coś takiego jak Assign Renderer i tam wybierasz produkt V-Ray. Czas renderingu zależy od wielu rzeczy :D Jeśli bez oświetlenia, materiałów, ustawień renderingu i wielu innych rzeczy to czas renderingu będzie krótki (kilka sekund). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xbit Napisano 21 Marzec 2009 Autor Share Napisano 21 Marzec 2009 OK, dzięki :) jutro coś pokminię może;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luqas87 Napisano 21 Marzec 2009 Share Napisano 21 Marzec 2009 jak vray to teraz 1.5 SP3 i jest w wersjach od maxa 9 do 2009, a jak chcemy być tak na poważnie w porządku to open source silniczki, polecam kerkythea. //blender to też nie jest dzieło zła, tylko bardzo dobry soft Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vega Napisano 22 Marzec 2009 Share Napisano 22 Marzec 2009 Luqas ma rację co do Blendera. Jak bawiłem się w maxie i blenderze. Mi bardziej do gustu przypadł Max. W Blenderze było kilka denerwujących rzeczy (dla mnie), ale widziałem prace robione w blenderze i nie widzę różnicy :) W dodatku na blendera wyszedł V-ray (gdzieś był temat w dziale wyżej o tym). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vega Napisano 22 Marzec 2009 Share Napisano 22 Marzec 2009 A po co kręcić pół godziny? Jak tam zawsze klikam "Z" i mi się samo cofa :P (max 9) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luqas87 Napisano 22 Marzec 2009 Share Napisano 22 Marzec 2009 no tak skróty klawiszowe :D fakt czasem coś się rypnie w 9 miałem często po wychodzeniu z isolate selected, ale nie ma to jak FAQ na max3d.pl :P ile to sobie można zaoszczędzić czasu taką lektórką, nie żeby metoda prób i błędów była zła ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się