Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mental ray has encountered a fatal error and the application will now shutdown. The error is MEM 0.7 fatal 031008: can't allocate 58632248 bytes

 

kobinuje z ustawieniami mentala, zmieniam memory limit od 2048 mb do 256mb i w zasadzie to tylko kwestia czasu

jak daje mało mb to maksymalnie spowalnia mi render, błąd wyskakuje i tak

 

sprzęt

dual core 3ghz

2 gb ramu 1000mhz

plik stronicowy 4gb

win xp

 

przeszukałem google, ale wszędzie te same za przeproszeniem gówno dające porady

ma ktoś na to skuteczny sposób?

 

dodam, że scena 4mln poly 65mb i sporo dużych tekstur

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
moze 64 bitowy system pomoze?

 

przy 2 gb ramu?

 

Calkiem mozliwe ze poprostu brakuje ci pamieci na taka scene. Zwlaszcza duze textury moga zapchac ram dosc skutecznie.

Napisano

tylko czemu w użyciu ramu w systemie ani razu nie dochodzi do 100%?

zazwyczaj przy zapchanym 1,5-1,6gb wywala błąd

 

bo gdyby dochodziło do maksymalnego zużycia to rozumiem, ale tak?

Napisano

bo tylko tylko moze zaadresować 32bitowy system, Przesiadka na x64 moze pomoc nawet przy tych 2gb, ale pomysl o zainwestowaniu w wiecej.

Napisano
bo tylko tylko moze zaadresować 32bitowy system

 

niedlugo wyjdzie ze 32 bitowe systemy moga tak z pol giga uzywac :)

Jesli nic sie nie zmienilo, to 32 bitowka moze obsluzyc do 4 gb ramu, z czego max 2 gb na 1 proces/aplikacje.

Sprawdzenie jak to bedzie dzialac na 64 bitowym systemie jest zdecydowanie tansze niz dokupywanie RAMu, ale idealem bylo by tak podwojenie pamieci do 4 gb i przesiadka na 64 bitowa winde.

Napisano

dobra

jeśli ma to pomóc, to na pewno tak zrobię :)

 

pytanie tylko jeszcze, czy pod 64 nie ma problemów ze sterownikami (pamiętam właśnie tego typu plotki w necie i nie wiem czy to zabobon) i ogólnie instalacją programów?

krótko mówiąc, czy programy 32bitowe działają na systemie 64bitowym

 

chyba, że najlepsze rozwiązanie to 1 partycja tylko dla maxa i 64bitowego systemu, a druga na "normalną" resztę

Napisano

Ja ostatnio mam nowa maszyne na i7core, tez troche slyszalem ze xp 64 stary, sterownikow nie bedzie itp, ale po instalacji wszystko dziala i jak narazie nie mam na co narzekac. Przyznaje ze QT nie probowalem ;)

  • Like 1
Napisano

jak juz tak dyskutujemy to bez rozbudowy ramu, przesiadka na system 64bit spowoduje ze pojawi sie jeszcze wiecej problemow - pamietajcie ze zarowno kod jak i zmienne 64bit zajmuja wiecej miejsca - i pamietajcie ze niestety caly Mental jest napisany obiektowo, wiec obstawiam ze zezre wiecej ramu, bo pewnie nikomu nie chcialo sie optymalizowac struktur pamieciowych pod systemem 64bit

 

IMHO jak popatrzysz czy nie masz czasem duzej ilosci bitmap, czy jakas bitmape mozesz downsamplowac o polowe, moze uzywasz jakis shadowmap, sprobuj cos wycisnac

 

blad ktory ci sie pojawia jest krytyczny, caly soft jest tak napisany ze alokuje struktury w fizycznej pamieci - w windowsach jest podzial na wirtualna i fizyczna pamiec, dlatego oprogramowanie moze sobie zazyczyc zeby blok pamieci znajdowal sie w pamieci fizycznej, a poniewaz programisci dali ciala, gdy system nie jest w stanie juz wiecej przydzielic bo masz za malo ramu... to jest to sytuacja patowa dla oprogramowania - oprogramowanie zostalo tak zaprojektowane zeby glowne struktury byly w pamieci fizycznej, nie moga byc, programisci sie na to nie przygotowali, jest kanal... z kanalu wyjdziesz tylko optymalizujac zajetosc bitmap albo obiektow

Napisano

dobra,

dokupiłem 4gb, więc razem mam 6gb, zmieniłem system na xp 64bitowy i faktycznie jest lepiej :-)

dzięki za rady

Napisano

pochwaliłem zbyt wcześnie...

mimo 6gb zużycie ramu jeszcze nigdy nie przekroczyło mi 3gb, a max wybłędza się częściej niż na 32bitowej platformie

rendery też stają bardzo często w martwym punkcie, tj. renderuje się stałym tempem i nagle np. na 60% kompletnie staje i mimo długiego oczekiwania nie rusza dalej...

 

wyrenderowanie ładnej trawy z dispmapą graniczy z cudem,

jednym słowem myślałem, że dodatkowe 4gb ram+64bitowy system to będzie spory krok na przód w wydajności, a tu nawet zwykłe programy w systemie zwyczajnie się przycinają!

render w maxie + wpisywanie słów w googlach w firefoxie to nieraz mission impossible

a ram jak mówie, nigdy jeszcze nigdy zużycia 3gb nie przekroczył

 

pamięć wirtualna ustawiona na automatycznie przydzielaną i zazwyczaj plik wymiany zajmuje ok 6gb

 

panowie, gdzie może być błąd braku wzrostu jakiejkolwiek wydajności, a wręcz pogorszenia (jedyny plus to brak błędu memory error)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności