Napisano 27 Marzec 200915 l mental ray has encountered a fatal error and the application will now shutdown. The error is MEM 0.7 fatal 031008: can't allocate 58632248 bytes kobinuje z ustawieniami mentala, zmieniam memory limit od 2048 mb do 256mb i w zasadzie to tylko kwestia czasu jak daje mało mb to maksymalnie spowalnia mi render, błąd wyskakuje i tak sprzęt dual core 3ghz 2 gb ramu 1000mhz plik stronicowy 4gb win xp przeszukałem google, ale wszędzie te same za przeproszeniem gówno dające porady ma ktoś na to skuteczny sposób? dodam, że scena 4mln poly 65mb i sporo dużych tekstur
Napisano 27 Marzec 200915 l moze 64 bitowy system pomoze? przy 2 gb ramu? Calkiem mozliwe ze poprostu brakuje ci pamieci na taka scene. Zwlaszcza duze textury moga zapchac ram dosc skutecznie.
Napisano 29 Marzec 200915 l Autor tylko czemu w użyciu ramu w systemie ani razu nie dochodzi do 100%? zazwyczaj przy zapchanym 1,5-1,6gb wywala błąd bo gdyby dochodziło do maksymalnego zużycia to rozumiem, ale tak?
Napisano 29 Marzec 200915 l bo tylko tylko moze zaadresować 32bitowy system, Przesiadka na x64 moze pomoc nawet przy tych 2gb, ale pomysl o zainwestowaniu w wiecej.
Napisano 29 Marzec 200915 l bo tylko tylko moze zaadresować 32bitowy system niedlugo wyjdzie ze 32 bitowe systemy moga tak z pol giga uzywac :) Jesli nic sie nie zmienilo, to 32 bitowka moze obsluzyc do 4 gb ramu, z czego max 2 gb na 1 proces/aplikacje. Sprawdzenie jak to bedzie dzialac na 64 bitowym systemie jest zdecydowanie tansze niz dokupywanie RAMu, ale idealem bylo by tak podwojenie pamieci do 4 gb i przesiadka na 64 bitowa winde.
Napisano 29 Marzec 200915 l Autor dobra jeśli ma to pomóc, to na pewno tak zrobię :) pytanie tylko jeszcze, czy pod 64 nie ma problemów ze sterownikami (pamiętam właśnie tego typu plotki w necie i nie wiem czy to zabobon) i ogólnie instalacją programów? krótko mówiąc, czy programy 32bitowe działają na systemie 64bitowym chyba, że najlepsze rozwiązanie to 1 partycja tylko dla maxa i 64bitowego systemu, a druga na "normalną" resztę
Napisano 29 Marzec 200915 l mi na x64 nie działa tylko odtwarzanie panoram 360 w QuickTime. Innym problemów nie mam. Instaluj i nie marudź :p
Napisano 29 Marzec 200915 l Ja ostatnio mam nowa maszyne na i7core, tez troche slyszalem ze xp 64 stary, sterownikow nie bedzie itp, ale po instalacji wszystko dziala i jak narazie nie mam na co narzekac. Przyznaje ze QT nie probowalem ;)
Napisano 29 Marzec 200915 l jak juz tak dyskutujemy to bez rozbudowy ramu, przesiadka na system 64bit spowoduje ze pojawi sie jeszcze wiecej problemow - pamietajcie ze zarowno kod jak i zmienne 64bit zajmuja wiecej miejsca - i pamietajcie ze niestety caly Mental jest napisany obiektowo, wiec obstawiam ze zezre wiecej ramu, bo pewnie nikomu nie chcialo sie optymalizowac struktur pamieciowych pod systemem 64bit IMHO jak popatrzysz czy nie masz czasem duzej ilosci bitmap, czy jakas bitmape mozesz downsamplowac o polowe, moze uzywasz jakis shadowmap, sprobuj cos wycisnac blad ktory ci sie pojawia jest krytyczny, caly soft jest tak napisany ze alokuje struktury w fizycznej pamieci - w windowsach jest podzial na wirtualna i fizyczna pamiec, dlatego oprogramowanie moze sobie zazyczyc zeby blok pamieci znajdowal sie w pamieci fizycznej, a poniewaz programisci dali ciala, gdy system nie jest w stanie juz wiecej przydzielic bo masz za malo ramu... to jest to sytuacja patowa dla oprogramowania - oprogramowanie zostalo tak zaprojektowane zeby glowne struktury byly w pamieci fizycznej, nie moga byc, programisci sie na to nie przygotowali, jest kanal... z kanalu wyjdziesz tylko optymalizujac zajetosc bitmap albo obiektow
Napisano 3 Kwiecień 200915 l Autor dobra, dokupiłem 4gb, więc razem mam 6gb, zmieniłem system na xp 64bitowy i faktycznie jest lepiej :-) dzięki za rady
Napisano 6 Kwiecień 200915 l Autor pochwaliłem zbyt wcześnie... mimo 6gb zużycie ramu jeszcze nigdy nie przekroczyło mi 3gb, a max wybłędza się częściej niż na 32bitowej platformie rendery też stają bardzo często w martwym punkcie, tj. renderuje się stałym tempem i nagle np. na 60% kompletnie staje i mimo długiego oczekiwania nie rusza dalej... wyrenderowanie ładnej trawy z dispmapą graniczy z cudem, jednym słowem myślałem, że dodatkowe 4gb ram+64bitowy system to będzie spory krok na przód w wydajności, a tu nawet zwykłe programy w systemie zwyczajnie się przycinają! render w maxie + wpisywanie słów w googlach w firefoxie to nieraz mission impossible a ram jak mówie, nigdy jeszcze nigdy zużycia 3gb nie przekroczył pamięć wirtualna ustawiona na automatycznie przydzielaną i zazwyczaj plik wymiany zajmuje ok 6gb panowie, gdzie może być błąd braku wzrostu jakiejkolwiek wydajności, a wręcz pogorszenia (jedyny plus to brak błędu memory error)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto