Jump to content
Sign in to follow this  
Paco

Zbrush: problemy z SubTool

Recommended Posts

Witam od jakiegos czasu mecze Zbrusha. Ostatnio probuje rozgryzc SubTool. Napotkalem na kilka problemow:

1.Czy istnieje mozliwosc podzielenia jednego gotowego juz elementu na kilka odzielnych?

2.Po importowaniu 2 elementow do subtool nie moge przesuwac ich (za pomoca move) po obszarze roboczym odzielnie,a jedynie złączone razem.

3.W jaki sbosob moge umiescic blueprinty w obszarze roboczym?

Dziekuje i licze na pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Morte

Mecze Zbrusha?! i co wygrywa?

 

1. Można. Musisz zrobić polygrupy a potem nacisnać przycisk grpsplit w okienku subtooli.

2. nie rozumiem do końca o co chodzi? Jeśli amsz 2 modele , dajmy na to cuba i sfere po subtoolach to za pomocą mova który jest pod skrótem W. Względem siebie możesz poruszać te modele za pomocą transpose'a- odsyłam do wiki.

3.LoL. Blueprinty w Zbrushu? Moim skromnym zdaniem poroniony pomysł bo nie ma stricte widoku wire, a nawet jakby był to przez gęsta siatkę nic byś nie zauważył. A wogołe to co ty samochody chcesz modelować w Zbrushu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morte

hmmm dzieki za pomoc. A odnosnie blueptrintow chodzilo mi glownie o to aby ustawic obok modelu plane z obrazem na ktorym sie wzoruje modelujac np jakas postac i zeby nie przelaczac sie miedzy zbrushem, a obrazem. mimo wszystko dzieki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Morte

Do tego możesz użyć planeów z materiałem Flat color i odpowiednią teksturą-obrazkiem i narysować go na canvasie. Ev można dropnac cały obrazek na canvas- za pomocą opcji crop and fill w panelu tekstur.

Ogólnie poczytaj wiki- tam jest wszysciutenko pokazane

Share this post


Link to post
Share on other sites

o ile dobrze pamiętam to wśród gotowych modeli jest imageplane- zmapowany plane do takich właśnie celów. Jedyna przeszkoda jest taka że jak nie możesz nałożyć na niego textury i tak sculptować tylko trzeba przenieść texturę na model plane'a za pomocą tex>col a żeby to jakoś wyglądało plane musi być dosyć gęsto podzielony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy