Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam mapke wystarczającej jakości i na jej podstawie chce wyrenderowac displace. Ale na renderze krawędzie są w takie ząbki i w ogóle cały displace jest mizernej jakości. Czego to wina? :)

Jest tak zarówno, jeśli wrzucam bitmape do slotu displacement w material editorz,e jak i wtedy gdy używam modyfikatora vraydisplacemod.

 

Przykłady:

 

http://img12.imageshack.us/img12/1315/zabki.jpg

 

http://img12.imageshack.us/img12/8739/zabki2.jpg

 

http://img239.imageshack.us/img239/7712/testy.jpg

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano
Mam mapke wystarczającej jakości i na jej podstawie chce wyrenderowac displace. Ale na renderze krawędzie są w takie ząbki i w ogóle cały displace jest mizernej jakości. Czego to wina? :)

Jest tak zarówno, jeśli wrzucam bitmape do slotu displacement w material editorz,e jak i wtedy gdy używam modyfikatora vraydisplacemod.

 

Przykłady:

 

http://img12.imageshack.us/img12/1315/zabki.jpg

 

http://img12.imageshack.us/img12/8739/zabki2.jpg

 

http://img239.imageshack.us/img239/7712/testy.jpg

 

 

zmniejsz Edge Length i podbij liczbe MaxSubdivs

jak masz defaultowe 4 pixele, zejdz najpierw do 2ch

a maxsubdivs podbij najpierw do 320, jesli stwierdzisz ze za malo do

znow powiedzmy do 512 i wtedy ocen jak to wyglada

Napisano
http://img89.imageshack.us/img89/7075/normal.jpg

 

Z wykorzystaniem normal mapy lepiej wychodzi i dużo mniej zabawy z tym.

 

no to po co przeplacac :D

 

a tak wracajac do twojego problemu, mozliwe ze masz za duzy

blur w kanale bitmapy, sproboj zamiast domsylnego 1.0 dac cos

w okolicach 0.15-0.2

tak czy inaczej cos dziwnego sie tam dzieje, jakbys podeslal

jakas scenke z nalozonym tym materialem na zwykla kulke to

moglbym zobaczyc o co tam chodzi, moze w globalnych ustawieniach gmerales, tam tez mozna ograniczyc jakosc displacea

Napisano

Przecież widać że displacement mapa jest po prostu do niczego - wymaga obróbki w PSie. Po pierwsze grayskala, po drugie nie zaszkodzi podblurować w PSie, skopiować 2-3 ray jako multiply regulując kontrast tak żeby pozbyć się kompresji ze zdjęcia.... Zdjęcia jako takie jeszcze skompresowane dają właśnie taki rezultat... Co do subdivs to wartość 256 dla 8 bitowej szarości jest w sam raz - podkręcanie nic nie da.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności