Pussik Napisano 3 Kwiecień 2009 Napisano 3 Kwiecień 2009 Mam mapke wystarczającej jakości i na jej podstawie chce wyrenderowac displace. Ale na renderze krawędzie są w takie ząbki i w ogóle cały displace jest mizernej jakości. Czego to wina? :) Jest tak zarówno, jeśli wrzucam bitmape do slotu displacement w material editorz,e jak i wtedy gdy używam modyfikatora vraydisplacemod. Przykłady: http://img12.imageshack.us/img12/1315/zabki.jpg http://img12.imageshack.us/img12/8739/zabki2.jpg http://img239.imageshack.us/img239/7712/testy.jpg
Gość Gosc Napisano 3 Kwiecień 2009 Napisano 3 Kwiecień 2009 Mam mapke wystarczającej jakości i na jej podstawie chce wyrenderowac displace. Ale na renderze krawędzie są w takie ząbki i w ogóle cały displace jest mizernej jakości. Czego to wina? :) Jest tak zarówno, jeśli wrzucam bitmape do slotu displacement w material editorz,e jak i wtedy gdy używam modyfikatora vraydisplacemod. Przykłady: http://img12.imageshack.us/img12/1315/zabki.jpg http://img12.imageshack.us/img12/8739/zabki2.jpg http://img239.imageshack.us/img239/7712/testy.jpg zmniejsz Edge Length i podbij liczbe MaxSubdivs jak masz defaultowe 4 pixele, zejdz najpierw do 2ch a maxsubdivs podbij najpierw do 320, jesli stwierdzisz ze za malo do znow powiedzmy do 512 i wtedy ocen jak to wyglada
Pussik Napisano 3 Kwiecień 2009 Autor Napisano 3 Kwiecień 2009 Subdivs 512 i max lenght 1. Poza wydłużeniem czasu renderingu - brak zmian. ;/
Pussik Napisano 3 Kwiecień 2009 Autor Napisano 3 Kwiecień 2009 http://img89.imageshack.us/img89/7075/normal.jpg Z wykorzystaniem normal mapy lepiej wychodzi i dużo mniej zabawy z tym.
Gość Gosc Napisano 3 Kwiecień 2009 Napisano 3 Kwiecień 2009 http://img89.imageshack.us/img89/7075/normal.jpg Z wykorzystaniem normal mapy lepiej wychodzi i dużo mniej zabawy z tym. no to po co przeplacac :D a tak wracajac do twojego problemu, mozliwe ze masz za duzy blur w kanale bitmapy, sproboj zamiast domsylnego 1.0 dac cos w okolicach 0.15-0.2 tak czy inaczej cos dziwnego sie tam dzieje, jakbys podeslal jakas scenke z nalozonym tym materialem na zwykla kulke to moglbym zobaczyc o co tam chodzi, moze w globalnych ustawieniach gmerales, tam tez mozna ograniczyc jakosc displacea
Hynol Napisano 4 Kwiecień 2009 Napisano 4 Kwiecień 2009 Przecież widać że displacement mapa jest po prostu do niczego - wymaga obróbki w PSie. Po pierwsze grayskala, po drugie nie zaszkodzi podblurować w PSie, skopiować 2-3 ray jako multiply regulując kontrast tak żeby pozbyć się kompresji ze zdjęcia.... Zdjęcia jako takie jeszcze skompresowane dają właśnie taki rezultat... Co do subdivs to wartość 256 dla 8 bitowej szarości jest w sam raz - podkręcanie nic nie da.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się