Napisano 3 Kwiecień 200916 l Mam mapke wystarczającej jakości i na jej podstawie chce wyrenderowac displace. Ale na renderze krawędzie są w takie ząbki i w ogóle cały displace jest mizernej jakości. Czego to wina? :) Jest tak zarówno, jeśli wrzucam bitmape do slotu displacement w material editorz,e jak i wtedy gdy używam modyfikatora vraydisplacemod. Przykłady: http://img12.imageshack.us/img12/1315/zabki.jpg http://img12.imageshack.us/img12/8739/zabki2.jpg http://img239.imageshack.us/img239/7712/testy.jpg
Napisano 3 Kwiecień 200916 l Mam mapke wystarczającej jakości i na jej podstawie chce wyrenderowac displace. Ale na renderze krawędzie są w takie ząbki i w ogóle cały displace jest mizernej jakości. Czego to wina? :) Jest tak zarówno, jeśli wrzucam bitmape do slotu displacement w material editorz,e jak i wtedy gdy używam modyfikatora vraydisplacemod. Przykłady: http://img12.imageshack.us/img12/1315/zabki.jpg http://img12.imageshack.us/img12/8739/zabki2.jpg http://img239.imageshack.us/img239/7712/testy.jpg zmniejsz Edge Length i podbij liczbe MaxSubdivs jak masz defaultowe 4 pixele, zejdz najpierw do 2ch a maxsubdivs podbij najpierw do 320, jesli stwierdzisz ze za malo do znow powiedzmy do 512 i wtedy ocen jak to wyglada
Napisano 3 Kwiecień 200916 l Autor Subdivs 512 i max lenght 1. Poza wydłużeniem czasu renderingu - brak zmian. ;/
Napisano 3 Kwiecień 200916 l Autor http://img89.imageshack.us/img89/7075/normal.jpg Z wykorzystaniem normal mapy lepiej wychodzi i dużo mniej zabawy z tym.
Napisano 3 Kwiecień 200916 l http://img89.imageshack.us/img89/7075/normal.jpg Z wykorzystaniem normal mapy lepiej wychodzi i dużo mniej zabawy z tym. no to po co przeplacac :D a tak wracajac do twojego problemu, mozliwe ze masz za duzy blur w kanale bitmapy, sproboj zamiast domsylnego 1.0 dac cos w okolicach 0.15-0.2 tak czy inaczej cos dziwnego sie tam dzieje, jakbys podeslal jakas scenke z nalozonym tym materialem na zwykla kulke to moglbym zobaczyc o co tam chodzi, moze w globalnych ustawieniach gmerales, tam tez mozna ograniczyc jakosc displacea
Napisano 4 Kwiecień 200916 l Przecież widać że displacement mapa jest po prostu do niczego - wymaga obróbki w PSie. Po pierwsze grayskala, po drugie nie zaszkodzi podblurować w PSie, skopiować 2-3 ray jako multiply regulując kontrast tak żeby pozbyć się kompresji ze zdjęcia.... Zdjęcia jako takie jeszcze skompresowane dają właśnie taki rezultat... Co do subdivs to wartość 256 dla 8 bitowej szarości jest w sam raz - podkręcanie nic nie da.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto