Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam mapke wystarczającej jakości i na jej podstawie chce wyrenderowac displace. Ale na renderze krawędzie są w takie ząbki i w ogóle cały displace jest mizernej jakości. Czego to wina? :)

Jest tak zarówno, jeśli wrzucam bitmape do slotu displacement w material editorz,e jak i wtedy gdy używam modyfikatora vraydisplacemod.

 

Przykłady:

 

http://img12.imageshack.us/img12/1315/zabki.jpg

 

http://img12.imageshack.us/img12/8739/zabki2.jpg

 

http://img239.imageshack.us/img239/7712/testy.jpg

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Mam mapke wystarczającej jakości i na jej podstawie chce wyrenderowac displace. Ale na renderze krawędzie są w takie ząbki i w ogóle cały displace jest mizernej jakości. Czego to wina? :)

Jest tak zarówno, jeśli wrzucam bitmape do slotu displacement w material editorz,e jak i wtedy gdy używam modyfikatora vraydisplacemod.

 

Przykłady:

 

http://img12.imageshack.us/img12/1315/zabki.jpg

 

http://img12.imageshack.us/img12/8739/zabki2.jpg

 

http://img239.imageshack.us/img239/7712/testy.jpg

 

 

zmniejsz Edge Length i podbij liczbe MaxSubdivs

jak masz defaultowe 4 pixele, zejdz najpierw do 2ch

a maxsubdivs podbij najpierw do 320, jesli stwierdzisz ze za malo do

znow powiedzmy do 512 i wtedy ocen jak to wyglada

Napisano
  • Autor

Subdivs 512 i max lenght 1. Poza wydłużeniem czasu renderingu - brak zmian. ;/

Napisano
http://img89.imageshack.us/img89/7075/normal.jpg

 

Z wykorzystaniem normal mapy lepiej wychodzi i dużo mniej zabawy z tym.

 

no to po co przeplacac :D

 

a tak wracajac do twojego problemu, mozliwe ze masz za duzy

blur w kanale bitmapy, sproboj zamiast domsylnego 1.0 dac cos

w okolicach 0.15-0.2

tak czy inaczej cos dziwnego sie tam dzieje, jakbys podeslal

jakas scenke z nalozonym tym materialem na zwykla kulke to

moglbym zobaczyc o co tam chodzi, moze w globalnych ustawieniach gmerales, tam tez mozna ograniczyc jakosc displacea

Napisano

Przecież widać że displacement mapa jest po prostu do niczego - wymaga obróbki w PSie. Po pierwsze grayskala, po drugie nie zaszkodzi podblurować w PSie, skopiować 2-3 ray jako multiply regulując kontrast tak żeby pozbyć się kompresji ze zdjęcia.... Zdjęcia jako takie jeszcze skompresowane dają właśnie taki rezultat... Co do subdivs to wartość 256 dla 8 bitowej szarości jest w sam raz - podkręcanie nic nie da.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności