Morphe Napisano 10 Kwiecień 2009 Autor Napisano 10 Kwiecień 2009 ja uzywam Lc i irr, do tego color mapping reinhard, ale rownie dbrze moze byc exponencial, kwestia komu lepiej z czym. sun i sky nie ma co kumac tylkot estowac, suna musiszpodpiac pod sky, i krecisz sobie sila swiecenia jednego i drugiego i krecisz turbidity zeby balansowac miedzy niebieskim badz zoltym. Dokladnych ustawien nie ma co podawac bo one sie ciagle zmieniaja w zleznosci odpotrzeb To co jest najwazniejsze to to ze moje rendery stety niesteyt surowe wygladaja przecietnie - obrobka w photoshopie nadaje im wlasciwych kontrastow i kolorow.
Vega Napisano 10 Kwiecień 2009 Napisano 10 Kwiecień 2009 Ok dzięki. Bo kurde robię już rendery testowe od 3tyg. i nic nie wychodzi :/
mirach Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 (edytowane) Ok dzięki. Bo kurde robię już rendery testowe od 3tyg. i nic nie wychodzi :/ niecierpliwy facet jestes, niecierpliwy :) Taka czysto teoretyczna rada Vega (sorry morphe za offtop). Skoncentruj sie w tych renderach testowych na konkretnych rzeczach. I jedz 1 rzecz na raz. Cienie za ciemne ? Pogrzeb w ustawieniach zeby je rozjasnic. Pewnie wtedy wyjda przepalenia, trzeba je zniwelowac, no to skonczy sie na malo kontrastowym renderze... i tak dalej. No i pamietaj ze duzo rzeczy mozna poprawic w post, zwlaszcza jesli wyrenderujesz do czegos co trzyma wiekszy przedzial kolorow niz jpg. Edytowane 11 Kwiecień 2009 przez mirach 1
Gość BiX Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 (edytowane) Jakie światła używałeś to wiem (pisałeś na pw) :) Vray sun i sky. Tylko prosił bym o ustawienia bo nie kumam kilku opcji (dokładnie to rozumiem 3 z vray sun: multipiler i turbidity oraz shadow), a na przykładach jakoś się więcej uczę :D Turbidy - (mętność) ten parametr ustala ilość 'kurzu' :) w powietrzu i ma wpływ na kolor słońca i nieba. Mała ilość wytwarza czyste i błękitne niebo, natomiast przy wyższych wartościach tworzy żółte lub pomarańczowe. (max 20) Intensity multiper - jest to intensywność mnożnika dla Vraysun. Jako, że słońce jest bardzo jasne przy ustawieniach standardowych, mozesz użyć tego parametru by je przyciemnić :) Size multiper - dzięki temu parametrowi możesz kontrowlować wielkość słońca. Ma to wpływna na jego wygląd (widziany przez kamerke czyli mała wartość słoneczko bedzie małe duża - analogicznie - słońce będzie duże) Ten parametr wpływa też na rozmycie cieni. Shadow Bias - Sprawia, że cienie są bliżej lub po prostu dalej od obiektu który takowe cienie generuje. Jeśli wartość jest mała, cienie hmm tak jakby przeciekają przez miejsce w którym nie powinny. Natomiast gdy wartość jest zbyt wysoka cienie odłączają sie od obiektu (nie stykają sie z nim. Jeśli wwartośc ustawisz zbyt dużą cienie mogą nie zostać wyrenderowane w całości lub wcale :) Enabled - pff. Invisible - nie trzeba tłumaczyć. Ozone - Ten parametr ma wpływ na kolor światła. Wartość z przedziału od 0.0 do 1.0. Mała wartość czyni światło słoneczne bardziej żółtym a większa - niebieskim. Shadow Subdivs - po prostu ilość sampli cieniowania. Im więcej tym lepiej - ale bezprzesady. :) Photon emit radius - określa promień przestrzeni w którą zostaną 'wstrzelone' photony.Ta przestrzeń określona jest przez zielony cylinder. Ten efekt działa tylko gdy w GI są użyte photony. (chyba) żródło: spot3d.com P.S Przepraszam za offtop :) Edytowane 11 Kwiecień 2009 przez BiX
Vega Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 Ok dzięki za pomoc wszystkim. @Mirach: A tam zaraz niecierpliwy :D Dzięki za radę i przyda się na pewno. @Bix: Nawet nie wiedziałem, że te Turbidy to kurz xD. Dzięki za opisy. Sorry Morphe za offtop.
Rekomendowane odpowiedzi