Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

ja uzywam Lc i irr, do tego color mapping reinhard, ale rownie dbrze moze byc exponencial, kwestia komu lepiej z czym. sun i sky nie ma co kumac tylkot estowac, suna musiszpodpiac pod sky, i krecisz sobie sila swiecenia jednego i drugiego i krecisz turbidity zeby balansowac miedzy niebieskim badz zoltym.

Dokladnych ustawien nie ma co podawac bo one sie ciagle zmieniaja w zleznosci odpotrzeb

To co jest najwazniejsze to to ze moje rendery stety niesteyt surowe wygladaja przecietnie - obrobka w photoshopie nadaje im wlasciwych kontrastow i kolorow.

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)
Ok dzięki. Bo kurde robię już rendery testowe od 3tyg. i nic nie wychodzi :/

 

niecierpliwy facet jestes, niecierpliwy :)

Taka czysto teoretyczna rada Vega (sorry morphe za offtop). Skoncentruj sie w tych renderach testowych na konkretnych rzeczach. I jedz 1 rzecz na raz. Cienie za ciemne ? Pogrzeb w ustawieniach zeby je rozjasnic. Pewnie wtedy wyjda przepalenia, trzeba je zniwelowac, no to skonczy sie na malo kontrastowym renderze... i tak dalej. No i pamietaj ze duzo rzeczy mozna poprawic w post, zwlaszcza jesli wyrenderujesz do czegos co trzyma wiekszy przedzial kolorow niz jpg.

Edytowane przez mirach
  • Like 1
Napisano (edytowane)
Jakie światła używałeś to wiem (pisałeś na pw) :) Vray sun i sky. Tylko prosił bym o ustawienia bo nie kumam kilku opcji (dokładnie to rozumiem 3 z vray sun: multipiler i turbidity oraz shadow), a na przykładach jakoś się więcej uczę :D

 

 

 

Turbidy - (mętność) ten parametr ustala ilość 'kurzu' :) w powietrzu i ma wpływ na kolor słońca i nieba. Mała ilość wytwarza czyste i błękitne niebo, natomiast przy wyższych wartościach tworzy żółte lub pomarańczowe. (max 20)

 

Intensity multiper - jest to intensywność mnożnika dla Vraysun. Jako, że słońce jest bardzo jasne przy ustawieniach standardowych, mozesz użyć tego parametru by je przyciemnić :)

 

Size multiper - dzięki temu parametrowi możesz kontrowlować wielkość słońca. Ma to wpływna na jego wygląd (widziany przez kamerke czyli mała wartość słoneczko bedzie małe duża - analogicznie - słońce będzie duże) Ten parametr wpływa też na rozmycie cieni.

 

Shadow Bias - Sprawia, że cienie są bliżej lub po prostu dalej od obiektu który takowe cienie generuje. Jeśli wartość jest mała, cienie hmm tak jakby przeciekają przez miejsce w którym nie powinny. Natomiast gdy wartość jest zbyt wysoka cienie odłączają sie od obiektu (nie stykają sie z nim. Jeśli wwartośc ustawisz zbyt dużą cienie mogą nie zostać wyrenderowane w całości lub wcale :)

 

Enabled - pff.

 

Invisible - nie trzeba tłumaczyć.

 

Ozone - Ten parametr ma wpływ na kolor światła. Wartość z przedziału od 0.0 do 1.0. Mała wartość czyni światło słoneczne bardziej żółtym a większa - niebieskim.

 

Shadow Subdivs - po prostu ilość sampli cieniowania. Im więcej tym lepiej - ale bezprzesady. :)

 

Photon emit radius - określa promień przestrzeni w którą zostaną 'wstrzelone' photony.Ta przestrzeń określona jest przez zielony cylinder. Ten efekt działa tylko gdy w GI są użyte photony. (chyba)

 

żródło: spot3d.com

 

 

P.S

Przepraszam za offtop :)

Edytowane przez BiX
Napisano

Ok dzięki za pomoc wszystkim.

 

@Mirach: A tam zaraz niecierpliwy :D Dzięki za radę i przyda się na pewno.

 

@Bix: Nawet nie wiedziałem, że te Turbidy to kurz xD. Dzięki za opisy.

 

Sorry Morphe za offtop.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności