wogrodnik Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 Witam. Skończyłem dziś pracę na prostą animacją treningową:) martwi mnie jednak czas renderingu... animacja trwa 8 sekund (250 klatek) a całość renderowała się 16 godzin;/ czy to normalne?! renderuję w mentalu z włączonym FG (draft). Na scenie znajduje się 8 źródeł światła: 1 mr omni i 7 targetów (lampki nad schodami). podaję link do animacji:
Matrixus17 Napisano 12 Kwiecień 2009 Napisano 12 Kwiecień 2009 na końcu ta Twoja piłeczka za szybko odlatuje z tych schodów :) a ten czas renderingu to zależy raczej od parametrów komputera na którym to renderujesz :) ja sam mam słaby sprzęt i 3 sekundy animacji zwykle więcej niż całą noc mi produkowało ^^ poza tym renderowanie animacji to nic innego jak wyrenderowanie tych wszystkich klatek po kolei :)
SEB Napisano 12 Kwiecień 2009 Napisano 12 Kwiecień 2009 wygrodnik - pileczka spoko, jedyne co mi wpadlo w oko to ten ostatni bounce... tak jak kolega pisal po pierwsze za szybki a po drugie troche za wysoki, ale generalnie fajnie :D. Jezeli Ci zalezy strikte na animacji to proponuje nastepnym razem wrzucac playblasta, a nie render ... 16 godzin to ogrom czasu, zawsze ten czas mozna poswiecic na polish shota. Pozdrawiam.
Ania Napisano 12 Kwiecień 2009 Napisano 12 Kwiecień 2009 Wychodzi ok. 4 min na klatke. Nie jest to ekstremalnie dużo moim zdaniem, ale zoptymalizować zawsze się da. Możesz FG upiec (bake) żeby było w teksturach i nie trzeba było obliczać na nowo dla każdej klatki. Zwłaszcza że u ciebie większość obiektów jest statycznych, sama skacząca piłka nie zmienia drastycznie FG. Może warto też zastąpić FG większą ilością słabszych świateł. Wyłącz cienie dla świateł które ich nie potrzebują koniecznie. (W twoim wypadku to się nie sprawdzi, bo twoje lampy muszą mieć cień, ale gdybyś np. zastąpił FG lampami, to te lampy przeważnie nie musiały by mieć cieni) Z tego co wiem omni jest najmniej korzystnym światłem (bo świeci w każdym kierunku, przez co więcej się liczy), jeśli się da zastąp je spotem albo directem. Ogólnie animacja ładna, render też ładny, tylko jakieś artefakty są na białej ścianie pod schodami (tak jakby cień piłki tam docierał i się ruszał, podczas gdy nie powinien).
KLICEK Napisano 12 Kwiecień 2009 Napisano 12 Kwiecień 2009 Hłe hłe 16h, to sie da policzyc chyba w 16 min :] Szukajcie a znajdziecie :) No moze 16min to przesada ale da sie napewno zrobic powera...Wiem bo sobie kiedys zamieszczone tutaj na forum gdzies baloniki z miskiem renderowałem poszło raz dwa i to w duzej rozdzialce :) nie kozacz 1
wogrodnik Napisano 12 Kwiecień 2009 Autor Napisano 12 Kwiecień 2009 Witam. Dzięki za komentarze:) ostatni bounce już taki zostawię:) animację uważam za skończoną:) ale dzięki za wszystkie wskazówki:) myślę że pomogą mi oszczędzić czas przy renderingu następnych prac:) ps. polish shot?? pozdrawiam
Ania Napisano 13 Kwiecień 2009 Napisano 13 Kwiecień 2009 polish shot - "polerowanie" animacji wtedy gdy już i tak wygląda dobrze, ostatnie poprawki, doprowadzenie do perfekcji.
biglebowsky Napisano 13 Kwiecień 2009 Napisano 13 Kwiecień 2009 4 min na klatkę to wcale nie dramatyczny czas. Chociaż faktycznie dało by się pewnie utaj zejść. Jeszcze kwestia tego jaka rozdziałka i jaki komp. Chyba obył byś się bez FG przy kilku dodatkowych światełkach. Zamiast FG możesz np. rendernąć pas z ambient occlusion. Przynajmniej nie będzie nic mrygoliło. Renderuj na pasach, wtedy możesz w kompozycji wyciągnąć jeszcze bardzo wiele.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się