Jump to content

Tekstury cd... mieszanie "plastrów"


aduko
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem z teksturą, materiał mam ciemniutki, a po renderze wychodzi jasno :/

 

Próbowałem co mogłem, co potrafiłem i mi się pomysły skończyły :/

 

Mały screen,

 

materiał Arch&Design, lampy mr Area Omni. Render Mental.

 

beznazwy1y.jpg

Edited by aduko
Link to comment
Share on other sites

Dzięki :)

 

Dopiero zaczynam poważną przygodę z wizualizacjami w 3d, wcześniej pracowałem w ArchiCadzie od 9 zaczynając.

 

Teraz mam takie pytanie, jak mam np. ścianę z mozaiki, i chcę aby te plastry układały się losowo, a nie jeden za drugim, a co za tym idzie, sztucznie wychodzi :/

 

Da się jakoś w miarę prosto?

 

Tutaj moja początkowa testowa szkoleniowa łazienka, no część łazienki z ową mozaikową ścianą ;)

 

24877188.jpg

Link to comment
Share on other sites

mozaika to tiles czy bitmapa? bo to zasadniczo zmienia postać rzeczy (nie używam Arch&Design wiec nie wiem jak to zbudowane jest).

 

Jeśli tiles - to masz tam takie coś jak losowość koloru (poszukaj pod F1 gdzieś powinno być)

 

jeśli bitmapa, hmm no to albo robisz tak dużą bitmapę żeby nie bylo potrzeby jej powtarzać, i ustawiasz sobie kostki ręcznie w photoshopie (na etapie robienia mapki diffuse do tego materiału) względnie (właśnie na to wpadłem, więc nie testowane rozwiązanie) robisz sobie kilka bitmapek, ustawiasz mapowanie odpowiednio na poligonach, dajesz materialbyelement modyfikator, i jako mapę używasz multi/subobject material (z tymi kilkoma swoimi mapkami diffuse) - jak znajde wieczorem czasu troche to postaram się napisać to bardziej zrozumiale.

 

Walcz :)

Link to comment
Share on other sites

Bitmapa, no to chyba narazie pozostaje mi układanie w PS :)

 

beznazwy2mwt.jpg

 

Ehh łatwo jest zrobić wizualizacje dla siebie, z dostępnych materiałów, ale jak już coś trzeba zrobić z projektu, ehh...

 

 

Dzięki i czekam na kolejne spostrzeżenia :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy