Napisano 18 Kwiecień 200915 l Witam, Co zrobić kiedy na scenie mam dość skomplikowane odbiekty, tzn. składające się z olbrzymiej ilośći verteksów, czy jest możliwośc jakiegoś przekonwertowania ich tak żeby zwolnić trochę pamięci ram? Dodam że nie zależy mi już na dalszej ich edycji a obecnie są to editable poly i mesh. Dzięki i pozdrawiam
Napisano 18 Kwiecień 200915 l editable mesh są o wiele mniej pamięciożerne niż editable poly. usuń wszystkie zbędne kanały mapowania np. w obiektach gdzie nie ma tekstur na materiałach a są jedynie kolory, max standardowo przy tworzeniu daje kanał. możesz w opcjach obiektów ustawić aby wyświetlały się jako BOX dzięki temu będziesz mógł obracaź viewportem możesz część geometrii popodłączać jako xref z innych plików możesz użyć opcji proxy jeżeli używasz vraya do późniejszego renderu. od wersji sp3 jest możliwość odzyskania geometrii z proxy więcej grzechów nie pamiętam aha jak masz modyfikatory to scalaj ile się da ...
Napisano 18 Kwiecień 200915 l Autor dzięki popróbuję i owszem uzywam vraya ale SP2 wraz z 3d maxem 2009
Napisano 19 Kwiecień 200915 l Modyfikator optimize też się czasem przydaje. Jak będziesz potrzebował później wrócić do pierwotnej siatki to możesz go skasować ze stocka obiektu.