joe20 Napisano 18 Kwiecień 2009 Share Napisano 18 Kwiecień 2009 Witam, Co zrobić kiedy na scenie mam dość skomplikowane odbiekty, tzn. składające się z olbrzymiej ilośći verteksów, czy jest możliwośc jakiegoś przekonwertowania ich tak żeby zwolnić trochę pamięci ram? Dodam że nie zależy mi już na dalszej ich edycji a obecnie są to editable poly i mesh. Dzięki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdeno Napisano 18 Kwiecień 2009 Share Napisano 18 Kwiecień 2009 editable mesh są o wiele mniej pamięciożerne niż editable poly. usuń wszystkie zbędne kanały mapowania np. w obiektach gdzie nie ma tekstur na materiałach a są jedynie kolory, max standardowo przy tworzeniu daje kanał. możesz w opcjach obiektów ustawić aby wyświetlały się jako BOX dzięki temu będziesz mógł obracaź viewportem możesz część geometrii popodłączać jako xref z innych plików możesz użyć opcji proxy jeżeli używasz vraya do późniejszego renderu. od wersji sp3 jest możliwość odzyskania geometrii z proxy więcej grzechów nie pamiętam aha jak masz modyfikatory to scalaj ile się da ... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe20 Napisano 18 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2009 dzięki popróbuję i owszem uzywam vraya ale SP2 wraz z 3d maxem 2009 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 18 Kwiecień 2009 Share Napisano 18 Kwiecień 2009 jeżeli nie zależy ci na dalszej edycji to polecam vray proxy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 19 Kwiecień 2009 Share Napisano 19 Kwiecień 2009 Modyfikator optimize też się czasem przydaje. Jak będziesz potrzebował później wrócić do pierwotnej siatki to możesz go skasować ze stocka obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi