Napisano 23 Kwiecień 200915 l W koncu po wielu latach prac ujrzala swiatlo dzienne druga wersja rewelacyjnego programu do tworzenia krajobrazow (a nawet calych planet) - Terragen. Lista cech pakietu wyglada nastepujaco: -Hybrid micropolygon renderer optimised for large displacements and very large landscapes. -Render entire planets, sweeping vistas, tiny rock gardens, or anything in between. -Export high resolution objects from displaced surfaces. -Import 3D objects for rendering. -Render millions of plants and other objects using instancing. Billions of virtual polygons are handled with ease. -Add multiple heightfields, textures and displacement maps to your scene. -Georeferencing options; automatic georeferencing for properly formatted GeoTIFF files. -Procedural terrains that can span an entire planet. -Apply almost "infinite" fractal detail to terrain and other objects. -Overhanging terrain using procedural displacements, image-based displacements, or imported geometry. -3D painting of colours and masks that can control almost anything in the scene. -Photorealistic atmosphere and sunlight. -Volumetric clouds or fast "2.5D" clouds. -Global illumination, multiple scattering in volumetrics, full light interaction between volumetrics and surfaces. -Production quality anti-aliasing and motion blur that renders quickly and efficiently. -High dynamic range output; generate photorealistic environment maps and IBL sources. -Node graph editor for ultimate control over shaders and textures. -Flexible planetary shading pipeline. -Animation of almost any parameter with the optional Animation module. Wiecej informacji na stronie producenta.
Napisano 23 Kwiecień 200915 l Prezentuje sie niesamowicie, szczegolnie ze nie jest drogi. Ciekawe jak prezentujer sie import/export w praktyce. Trzeba chyba demo zassac :D
Napisano 25 Kwiecień 200915 l Ciekawie to brzmi, jeśli dobrze zrozumiałem to można robić całe planety na tym. Ludzie robiący kosmiczne scenerie mogą nieźle na tym skorzystać... Tylko trochę taka gorzka myśl - do czego to wszystko zmierza... Zaniedługo będą generatory na wszystko, miejsca na twórczą inwencję robi się coraz mniej...
Napisano 25 Kwiecień 200915 l Hu hu, w koncu wydali, pamietam jak lata temu bawilem sie Terragenem 1. Ladnie to wyglada. SBT: generatory generatorami, ale z tego co pamietam to w 1 trzeba bylo niezle sie nameczyc zeby to wygladalo jako tako.
Napisano 25 Kwiecień 200915 l Pamiętam moje zabawy Dreamscape'm. Zrobienie porządnego terenu ze wszystkimi bajerami, erozją itp prawie kompletnie zamulało mi pamięć. Ciekawe, jak to jest w tym przypadku?
Napisano 25 Kwiecień 200915 l Terragen to nie Vue i niestety terenu sie tam nie modeluje. Mozna jedynie proceduralny displacement dodac, lub wygenerowac teren calkowicie proceduralnie ale srednio to wyglada. Program bazuje niestety glownie na imporcie terenu. Z tego co zdazylem sprawdzic to nie ma chyba renderingu buforow co sie troche dziwne wydaje i raczej ogranicza wykorzystanie programu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto