Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

A więc korzystałem z tutoriali zgreda jak wymodelować oponę, tarczę hamulcową i felgę i jak zawsze napotkałem jakieś trudności, napisałem w temacie, ale nikt nie odpowiada, możliwe, że nie zaglądają tam doświadczeni ludzie i nikt mi nie odpowie więc założyłem temat tutaj.

 

1. Problem z tarczą hamulcową: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=46730

 

Robię rectangla i nie wiem w ogóle co zrobić z tym instert i chamfer, mógłby to ktoś wytłumaczyć bardziej szczegółowo ?Nigdy z tego nie korzystałem więc nie mam pojęcia jak to działa...

 

2. Problem z felgą: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=44819

 

W punkcie 17 dajemy w Connect na 4 segments, pinch czy slide ??

 

Punkt od 16/18 wydaje mi się, że robie tak jak w tutku, a nic mi nie wychodzi.

 

3. W końcu z tych 3 tutków wymodelowałem chociaż oponę. I teraz problem jak z jednego pliku w którym jest opona przenieść ją do drugiego w którym jest np. felga ?

 

 

 

 

 

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Szybciej będzie otworzyć scenę za pomocą merge lub xref :).

Przykład masz otwarty plik z felgą, klikasz na xref lub merge i wybierasz plik z oponą.

 

Co do pozostałych to ani pinch ani slide tylko segments - tu wpisujesz wartość.

By poznać chamfer oraz insert, dla treningu zrób sobie boxa, przekonwertuj do editable poly. Zaznacz polygon i użyj funkcji insert, efekt? Teraz zaznacz krawędź i zrób chamfer, efekt? Ucz się.

Napisano
  • Autor
Szybciej będzie otworzyć scenę za pomocą merge lub xref :).

Przykład masz otwarty plik z felgą, klikasz na xref lub merge i wybierasz plik z oponą.

 

Co do pozostałych to ani pinch ani slide tylko segments - tu wpisujesz wartość.

By poznać chamfer oraz insert, dla treningu zrób sobie boxa, przekonwertuj do editable poly. Zaznacz polygon i użyj funkcji insert, efekt? Teraz zaznacz krawędź i zrób chamfer, efekt? Ucz się.

 

A gdzie jest xref i merge ?

Napisano

No proszę Cię chyba nie trzeba Ci tłumaczyć jak naciskać na przycisk OK ?...klikasz merge->wybierasz plik->wybierasz z listy->klikasz OK...

Napisano
  • Autor
No proszę Cię chyba nie trzeba Ci tłumaczyć jak naciskać na przycisk OK ?...klikasz merge->wybierasz plik->wybierasz z listy->klikasz OK...

 

Już wszystko ok, przedmiot przeniosło, ale strasznie się zmniejszył, albo był taki mały w porównaniu do tego co teraz robię i go nie zauważyłem, teraz wszedłem w zaznaczanie po nazwie i jest :)

Napisano
  • Autor

Teraz felga... punkt 17/18 w weld wpisuje tą samą wartość co tam jest, zaznaczam dwa vertexy, klikam weld i nic...

 

Gdy daję target weld, klikam vertex, to pojawia się linia przerywana, ale nie mam pojęcia co zrobić dalej.

Napisano
  • Autor
To zaznaczte dwa vertexy ktore chcesz polaczyc i daj collapse

 

Mam zaznaczone, daje collapse w edit geometry i nic się nie dzieje, Weld mam ustawione tak jak na tutku, z włączonym Target Weld też nic...

Napisano

Prawdopodobnie nie usunąłeś ścianki na tym tam elemencie który ma się łączyć z obręczą ( nie wiem jak to się nazywa ). Naprzeciw tej "dziurze" w obręczy od "tego" elementu też musi być "dziura" (na obrazku nie widać z racji widoku) inaczej nie zespawasz.

 

O autor nazwał to ramionami - może być. Wróć do punktu 13 i 14 i usuń te ścianki jak autor napisał - są zaznaczone na obrazkach.

Napisano
  • Autor

Chyba z tym łączeniem robię coś nie tak, później np. jak w punkcie 24 robie scale to robią mi się takie dziury tam gdzie łączyłem...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności