Zibi1970 Napisano 19 Marzec 2004 Napisano 19 Marzec 2004 witam kurcze przejzalem wszystkie dostepne mi tutki o modelowaniu aut i niestety w kazdym modelowanie opony traktowane jest po macoszemu :-( . nie jest wyjasnione dokladnie co i jak tylko zazwyczaj jakis wzorek i potem juz gotowa opona. czy moze mi ktos wyjasni jak ja zrobic? chodzi o bieznik. napisze co wiem wiec prosze uzupelnic moja niewiedze. wiem ze trzeba wymodelowac 1 fragment bieznika a nastepnie powielic go pelnego kola (funkcja array) . tylko ze mnie po tym zabiegu powstaje kolo z nachodzacymi na siebie elementami i wyglada to jak 50 dachowek przyklejonych na walcu - czyli czesc tego elementu wystaje z opony. (mam nadzieje ze rozumiecie co pisze). no i teraz co robie zle ? jak zrobic zebu nie bylo tych \"zebow\"
pchelka Napisano 2 Kwiecień 2004 Napisano 2 Kwiecień 2004 ten tutek sie przyda ...musze przyznac iż nie wpadł bym na taki sposób ( jak narazie próbowałem bumpa z cycindrycznm uv ale efekt bywał różny) :)
Sam Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 hej albo mi sie wydaje albo nie am tu zadnego linka prosze wiec o jego podanie bo tez mam podobny problem z góry dzięki
dariusz Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 czy google gryzą?? jest ładny tutek o modelowaniu opony ale nie dam wam adresu:] dlaczego?? bo nastepnym razem zamiast poszukac, walniecie topic na forum! szukajcie a znajdziecie
Zibi1970 Napisano 15 Luty 2006 Autor Napisano 15 Luty 2006 pchelka, sprawa jest bardzo prosta. kurde ze sam tego nie wymyslilem 2 lata temu :-) robisz jeden fragment bieznika. tak powiedzmy 1/40 czesc dlugosci. musisz wymodelowac wyglad opony i powielic go te 40 X. nastepnie funkcja ATACH tych elementow i modyfikacja BEND (zdjasie). Modyfikacja ta zawija ci twoj polaczony pasek w kolko. i to wszystko.
lpshinoda Napisano 15 Luty 2006 Napisano 15 Luty 2006 a to mi nowosc... nie no a tak na serio, www.max3d.pl, poza tym lepiej nie robic atach, tylko najpierw jeden element zobic symmetry, automatycznie laczy Ci wszystkie przylegle vertex'y, potem dwa elementy i masz juz 4, po kazdym symmetry oczywiscie spowrotem na editable poly, robisz tak 6 razy i masz pasek z 64 elementow, tylko pamietaj najpierw symmetry, potem convert to editable poly, jest tylko jedna wada, po zrobieniu tego opona ma jakies 2-5 tys. poly, jak wkleisz 44 takie opony do max'a na jednej scenie wraz z materialami to max sie wylacza, przynajmniej u mnie z powodu braku pamieci, ale po co komu tyle opon:D:D:D czasem lepiej nalozyc teksturke pozdro
Rekomendowane odpowiedzi