Zibi1970 Napisano 19 Marzec 2004 Share Napisano 19 Marzec 2004 witam kurcze przejzalem wszystkie dostepne mi tutki o modelowaniu aut i niestety w kazdym modelowanie opony traktowane jest po macoszemu :-( . nie jest wyjasnione dokladnie co i jak tylko zazwyczaj jakis wzorek i potem juz gotowa opona. czy moze mi ktos wyjasni jak ja zrobic? chodzi o bieznik. napisze co wiem wiec prosze uzupelnic moja niewiedze. wiem ze trzeba wymodelowac 1 fragment bieznika a nastepnie powielic go pelnego kola (funkcja array) . tylko ze mnie po tym zabiegu powstaje kolo z nachodzacymi na siebie elementami i wyglada to jak 50 dachowek przyklejonych na walcu - czyli czesc tego elementu wystaje z opony. (mam nadzieje ze rozumiecie co pisze). no i teraz co robie zle ? jak zrobic zebu nie bylo tych \"zebow\" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi1970 Napisano 22 Marzec 2004 Autor Share Napisano 22 Marzec 2004 wielkie dzieki Aleksander Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pchelka Napisano 2 Kwiecień 2004 Share Napisano 2 Kwiecień 2004 ten tutek sie przyda ...musze przyznac iż nie wpadł bym na taki sposób ( jak narazie próbowałem bumpa z cycindrycznm uv ale efekt bywał różny) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sam Napisano 9 Luty 2006 Share Napisano 9 Luty 2006 hej albo mi sie wydaje albo nie am tu zadnego linka prosze wiec o jego podanie bo tez mam podobny problem z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dariusz Napisano 9 Luty 2006 Share Napisano 9 Luty 2006 czy google gryzą?? jest ładny tutek o modelowaniu opony ale nie dam wam adresu:] dlaczego?? bo nastepnym razem zamiast poszukac, walniecie topic na forum! szukajcie a znajdziecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tob01 Napisano 10 Luty 2006 Share Napisano 10 Luty 2006 przeciez na stronie max3d jest ladny tutek ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Philips Napisano 11 Luty 2006 Share Napisano 11 Luty 2006 racja ........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi1970 Napisano 15 Luty 2006 Autor Share Napisano 15 Luty 2006 pchelka, sprawa jest bardzo prosta. kurde ze sam tego nie wymyslilem 2 lata temu :-) robisz jeden fragment bieznika. tak powiedzmy 1/40 czesc dlugosci. musisz wymodelowac wyglad opony i powielic go te 40 X. nastepnie funkcja ATACH tych elementow i modyfikacja BEND (zdjasie). Modyfikacja ta zawija ci twoj polaczony pasek w kolko. i to wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lpshinoda Napisano 15 Luty 2006 Share Napisano 15 Luty 2006 a to mi nowosc... nie no a tak na serio, www.max3d.pl, poza tym lepiej nie robic atach, tylko najpierw jeden element zobic symmetry, automatycznie laczy Ci wszystkie przylegle vertex'y, potem dwa elementy i masz juz 4, po kazdym symmetry oczywiscie spowrotem na editable poly, robisz tak 6 razy i masz pasek z 64 elementow, tylko pamietaj najpierw symmetry, potem convert to editable poly, jest tylko jedna wada, po zrobieniu tego opona ma jakies 2-5 tys. poly, jak wkleisz 44 takie opony do max'a na jednej scenie wraz z materialami to max sie wylacza, przynajmniej u mnie z powodu braku pamieci, ale po co komu tyle opon:D:D:D czasem lepiej nalozyc teksturke pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi