Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

staralem sie przeszukac forum ale nie znalazlem odpowiedzi. chodzi o przeniesienie napedu z jednej korby mniejszej (B) na druga wieksza(A), za pomoca lancucha. czy jest to mozliwe w jakis w miare prosty sposob? wydaje mi sie ze bez pisania skryptow sie nie obejdzie. czy moze ktos robil juz cos podobnego? szukalem tutoriali ale tez nie udalo mi sie znalesc.

 

z gory dziekuje,

pozdrawiam,

leto A.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

No to jest ten moment kiedy spline IK sie przyda na łańcuszek. Kółka to wiadomo, po prostu sie kręcą. Nie wiem, czy jest sens bawić w łączenie prędkości łańcucha i kółek wire paramerami, albo script controllerami. Pewnie zanimować jeden obrót łańcucha by wystarczyło. Tylko niekoniecznie sie to musi ładnie zapętlić, to wtedy już trzeba to policzyć. No i motion blur jak sie pętla będzie zawracać...

 

Nic nie piszesz jaki soft (domyślnie tutaj max). Z jak bliska to widać (może to mocarne ujęcie przelotu nad łańcuchem a pod osłoną). A może to stado pędzących rowerzystów i ciul ten łańcuch bedzie widać... A może to łańuch rozrządu w silniku... a może to maszyna to wyciągania łodzi na brzeg... a może...

 

Chaotyczne pytanie, chaotyczna odpowiedź.

 

Pozdro

Napisano

3ds max 2009 design. ma to byc animacja polegajaca na tym zeby pokazac jak mala korba kreci sie szybciej by napedzic wieksza korbe :D powinno byc to zriggowane jak w bibli przykazali:D

znalazlem jedno rozwiazanie, korzystajac z platnego plug ina ktory jest jednak za drogi.

Napisano (edytowane)

Fajny problem, w sumie nigdy nie robiłem. Załączam scenke. Path constraint styka w zupełności. Spline IK to kompletnie błędna droga. To jest wersja uproszczona. Oczywiście przy takim ustawieniu na małym kółku nie będą sie zgadzać końcówki, bo wszystko jest równane do środków obiektów.

 

Ale teraz sobie myśle, że można puścić path constraintem nulle i do nich równać ogniwa później przez position constraint i look at. To już bedzie "rock solid". Nawet position nie bedzie potrzebny jak sie podlinkuje do nulla i tylko look at założy na rotacje. Wiadomo, dla 50 ogniw robienie tego ręcznie to dla największych twardzieli, czyli trza bedzie to napisać.

 

Aha, tutaj największym problemem było to, że max dziwnie zareagował na 50 krotne kopiowanie obiektu, bo nie przesuwa go równo o zadaną wartość, tylko jakąś tam (nie wnikałem, bo była zła i co sobie tam wymyślił to jego sprawa). Korygowanie ręczne to nie dla mnie, więc załatwiłem to tak:

 

for obj in selection do (

lnumOgniwa = (filterstring obj.name "_")[2] as integer

obj.position.track[2].percent = lnumOgniwa*2

)

 

Nazwy muszą mieć taki kształ nazwy jak zrobiłem, bo jest to używane w skrypcie, np. "ogniwo_03". Wielkość ogniwa później skorygowałem tak, żeby pasowała przez edit poly i zrobione. Nic nie wyprowadzałem, wszystko zrobione na oko, bo to grafika w końcu a nie wydział mechaniczny.

 

Aha, max9.

Edytowane przez hrydek
formatowanie do dziadzi poszło
  • Confused 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności