Myszek Napisano 20 Marzec 2004 Napisano 20 Marzec 2004 Witam w 2 stworzonym przeze mnie tutku, tym razem na temat kaustyki przechodzącej przez szkło, celem tego tutoriala jest osiągnięcie ostrej kaustyki jak w vray. No więc zaczynamy. 1. Scena taka typowa scenka nic szczególnego 2. Materiał szkła. Żeby kaustyka wyszła ładna powinniśmy zabarwić nasze szkło, wtedy promienie pochodzące od szkła będą miały ten sam kolor co szkło. Wszystko jest tak samo zmieniłem tylko absorption control żeby zabarwić szkło, oraz ustawienia highlight, przez co szkło będzie bardziej naturalne. 3. Ustawienia światełka spot. Dajemy światełko spot, oczywiście brazilowskie, włączamy rzucanie cieni, oraz ustawienia fotonów, żeby wyszło ładnie damy # 2000000, energia 1. 4. Ustawienia Renderingu. No nareszcie najciekawsza część tutka, można się tu bawić i bawić i nigdy się nie znudzi. - Zakładka Luma Sever: Włączamy iluminacje, wyłączamy standardowe oświetlenie, no i nic więcej się tu nie zmienia, skyligh sobie darujemy bo nic tutaj nam nie pomoże. - Zakładka Photon Map Server: Zmień Prepass type na #Emitted, o ile się nie mylę powoduje to ze fotony będą się dopasowywać do światła, a nie jak w przypadku Map Size do wielkości sceny. I w naszym przypadku, kaustyka będzie bardziej ostrzejsza. Photons In Estimate ustaw na 8, co powoduje że fotony będą się mniej rozbiegać. Max serach Radius ustaw na 350, przez co render będzie zbierać informacje w okręgu 350 jednostek. Filtering ustaw na 2, dzięki czemu nasza kaustyka będzie już maksymalnie wyostrzona. No i to chyba wszystko, jako otoczenie możecie ustawić zwykły biały materiał to już zależy od was, a o to efekt końcowy: czas: 00h:18m:04.6s sprzęt: celeron 800, 256 sdram, gf 2 mx 400 ps. Jeżeli cos namieszałem dajcie znać, bo się dopiero uczę :) [piwo] [piwo]
KAIN Napisano 20 Marzec 2004 Napisano 20 Marzec 2004 Absorption posrednio służy do zabarwiania szkała i kaustyki. Wystarczy zmienić kolor parametru \"filter\"aby szkło i kaustyka nabrały koloru. Absorption tworzy efekt troszkę inny. Tam gdzie szkło jest grubsze to kolor jest intensywniejszy a gdzie cieńszy to kolor obiektu jest blady... chyba mnie rozumiecie??;) Zresztą zobaczcie sami na rączce i lejku:) pozdro KAIN
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się