Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam w 2 stworzonym przeze mnie tutku, tym razem na temat kaustyki przechodzącej przez szkło, celem tego tutoriala jest osiągnięcie ostrej kaustyki jak w vray.

No więc zaczynamy.

1. Scena

 

s01.jpg

 

taka typowa scenka nic szczególnego

 

2. Materiał szkła.

 

Żeby kaustyka wyszła ładna powinniśmy zabarwić nasze szkło, wtedy promienie pochodzące od szkła będą miały ten sam kolor co szkło. Wszystko jest tak samo zmieniłem tylko absorption control żeby zabarwić szkło, oraz ustawienia highlight, przez co szkło będzie bardziej naturalne.

 

m01.jpg

m02.jpg

 

3. Ustawienia światełka spot.

 

Dajemy światełko spot, oczywiście brazilowskie, włączamy rzucanie cieni, oraz ustawienia fotonów, żeby wyszło ładnie damy # 2000000, energia 1.

 

l01.jpg

 

4. Ustawienia Renderingu.

 

No nareszcie najciekawsza część tutka, można się tu bawić i bawić i nigdy się nie znudzi.

 

- Zakładka Luma Sever:

Włączamy iluminacje, wyłączamy standardowe oświetlenie, no i nic więcej się tu nie zmienia, skyligh sobie darujemy bo nic tutaj nam nie pomoże.

- Zakładka Photon Map Server:

 

Zmień Prepass type na #Emitted, o ile się nie mylę powoduje to ze fotony będą się dopasowywać do światła, a nie jak w przypadku Map Size do wielkości sceny. I w naszym przypadku, kaustyka będzie bardziej ostrzejsza.

 

Photons In Estimate ustaw na 8, co powoduje że fotony będą się mniej rozbiegać.

Max serach Radius ustaw na 350, przez co render będzie zbierać informacje w okręgu 350 jednostek.

Filtering ustaw na 2, dzięki czemu nasza kaustyka będzie już maksymalnie wyostrzona.

 

o01.jpg

o02.jpg

 

No i to chyba wszystko, jako otoczenie możecie ustawić zwykły biały materiał to już zależy od was, a o to efekt końcowy:

 

render001.jpg

 

czas: 00h:18m:04.6s

sprzęt: celeron 800, 256 sdram, gf 2 mx 400

 

ps. Jeżeli cos namieszałem dajcie znać, bo się dopiero uczę :)

[piwo] [piwo]

 

 

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Absorption posrednio służy do zabarwiania szkała i kaustyki. Wystarczy zmienić kolor parametru \"filter\"aby szkło i kaustyka nabrały koloru. Absorption tworzy efekt troszkę inny. Tam gdzie szkło jest grubsze to kolor jest intensywniejszy a gdzie cieńszy to kolor obiektu jest blady... chyba mnie rozumiecie??;) Zresztą zobaczcie sami na rączce i lejku:)

 

pozdro

KAIN

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności