Maksym Napisano 6 Maj 2009 Napisano 6 Maj 2009 (edytowane) Mam obiekt wewnątrz kuli odbijającej światło. Materiał jednostronny, że odbija tylko wnętrze kuli. Tylna półkula jest widoczna w renderingu. Potrzebuje ten obiekt wymaskować kanałem alfa (animację obracającego sie obiektu, 3ds max, mental ray) Ale program robi antialiasing do tej prawie białej półkuli za nim i po wymaskowaniu mam białe piksele na krawędziach. W ogólnym menu renderingu wyłączyłem antialiasing do tła, ale w tej sytuacji nic mi to nie daje. Czy dało by się zrobić tak, żeby materiał półkuli miał self ilumination i kolor taki jaki ma i normalnie odbijał światło, ale byłby niewidoczny w renderingu ? Ani na forum ani w biblii maxa nie mogłem sie doszukać nic o tym, a jedynie o materiale niewidocznym rzucającym cień, a to mnie nie urządza... /próbowałem inaczej światło ustawić zeby tylna kopuła nie była potrzebna ale okazuje sie że robi antialiasing do tła, mimo ze to wyłaczyłem, co robię nie tak ? W scanline natomiast nie ma z tym żadnego problemu, jak wyłączam to nie ma antialiasingu Edytowane 6 Maj 2009 przez Maksym
Gość Gosc Napisano 6 Maj 2009 Napisano 6 Maj 2009 masz cala kupe przelacznikow: Visible To Camera Visible To Refraction Visible To Reflection pomieszaj tak zeby ci odpowiadalo, mozna rowniez zaieszac samym materialem, dac inny w GI inny widoczny dla kamery
Maksym Napisano 6 Maj 2009 Autor Napisano 6 Maj 2009 Dzięki, bardzo mi pomogłeś :) Pozostaje jeszcze problem taki, że robi teraz antialiasing do czarnego tła, mimo ze włączyłem żeby nie robił (w customize/prefernces/rendering)...
Gość Gosc Napisano 7 Maj 2009 Napisano 7 Maj 2009 ten przelacznik dziala tylko dla tla, tzn obszarow gdzie naprawde widac tlo, jesli twoj obiekt pojawia sie w odbiciu albo jest za np. szklem (wiec widac go w refrakcji - albo tlo widac przez szklo)... to wtedy ten przelacznik nie ma znaczenia :D bez jakis screenshotow raczej ciezko bedzie ci dalej pomoc, moze pokaz o co chodzi i napisz gdzie jakie sa materialy poustawiane
Maksym Napisano 8 Maj 2009 Autor Napisano 8 Maj 2009 (edytowane) tutaj widok w maxie jak są ustawione kopuły i światło: http://img15.imageshack.us/my.php?image=kwmaxscreen.jpg render ostatniej klatki animacji: http://img254.imageshack.us/img254/150/kw25ivfinal0061.png taki pokręcony ten kwiat bo ostatnia klatka animacji musi pasować do tego zdjęcia http://img222.imageshack.us/my.php?image=kwiat17ii0900283.jpg Musial byc to ten konkretnie kwiat bo potem jest inny efekt z jego udziałem, który zrobiłem wczesniej w AE zanim sie zacząłem maxa uczyć. Obrót kwiatu jest elementem przejscia modelu w zdjęcie i chcę go wyciąć kanałem alfa w AE. (który generuje w maxie w scanline bez antialiasingu ukrywając przedtem kopuły) No i problemem sa te biąłe piksele po antialiasingu. niewiele ich wprawdzie, ale jednak akceptowalne to nie jest... To mój pierwszy render w mental ray i pierwszy render w ogóle, dlatego tak słabo wygląda jak na mantala, no i tekstur nie miałem dobrych, bo nie mam dobrego aparatu fotograficznego póki co. Materiał kopuły to standard z blinnem: http://img413.imageshack.us/my.php?image=materialkopuly.jpg w roletach supersampling, dynamics properties i mantal ray connection nic nie zmieniałem Jak obie kopuły zrobie niewidoczne dla kamery a widoczne dla renderingu to robi ten antialiasing, ale w scanline nie robi, chociaz w samym scanline antialiasing jest wlaczony. Co do ustawien mentala to same fg points z odbiciami i promieniami, bez fotonów (nie umiem jeszcze sie nimi posługiwać) Edytowane 8 Maj 2009 przez Maksym
Gość Gosc Napisano 8 Maj 2009 Napisano 8 Maj 2009 jak rozumiem te kopuly sa po to zeby oswietlic kwiat wiec mozesz je schowac: Visible To Camera [], zostawic Visible to GI [x] (w podzakladce propeties obiektu MentalRay) i to zalatwi ich widocznosc/niewidocznosc dla kamery ( a swieca nadal w GI) wtedy jak bedziesz renderowac nie powinien juz robic antyaliasu na krawedziach gdzie bedzie widac tlo a tak swoja droga, skoro skladasz to w AE, to dlaczego nie uzyjesz MatteChocker - usunie ci te obwodke jeszcze inny pomysl to opcja w AE -> Premultiplied Alpha przy imporcie :D moze zapomniales.....
Maksym Napisano 8 Maj 2009 Autor Napisano 8 Maj 2009 Nie moge znaleźc nic takiego w object properties/mental ray/ tylko Generate GI, Recieve GI, popróbuję z tym. W general jest tylko visible to reflection/refraction ale to chyba musi być włączone jesli ma odbijac swiatlo A matte chocker nigdy nie uzywałem, przeoczyem go po prostu xD
Filip Napisano 8 Maj 2009 Napisano 8 Maj 2009 Zaznacz obiekt, Edit->object propertis->po prawej na dole:).
Maksym Napisano 8 Maj 2009 Autor Napisano 8 Maj 2009 (edytowane) Albo jestem slepy, albo nie ma tam nic takiego jak visible to gi ani w zakladce general ani w innych, a to co jest to co bym nie zmieniał - nie działa. może pokażcie zrzut ekranu jesli to nie kłopot... /zrobilem eksperyment, jedna kopule usunalem, druga obrocilem o 90 stopni, ze tlo polowy obiektu było niczym nieprzesloniete. Antialiasing nadal jest. xDxD Co tu teraz robic ??? Edytowane 8 Maj 2009 przez Maksym
Filip Napisano 8 Maj 2009 Napisano 8 Maj 2009 w vrayu to jest tutaj: http://www.hdrmill.com/HDRI%20with%20Vray%20Tutorial/VRayPlaneProperties.jpg
Maksym Napisano 8 Maj 2009 Autor Napisano 8 Maj 2009 (edytowane) dzięki, tego renderera póki co nie znam, ale na przyszłośc sie przyda. Póki co poczekam na wypowiedź kogoś kto siedzi w mental ray :) Edytowane 8 Maj 2009 przez Maksym
Gość Gosc Napisano 9 Maj 2009 Napisano 9 Maj 2009 masz zakladke Mental Ray w Object Properties i tam dokladnie sa przelaczniki: - generate GI, receive GI wylaczenie Visible to Camera [] nie powoduje ze obiekt przestaje generowac GI
Maksym Napisano 9 Maj 2009 Autor Napisano 9 Maj 2009 (edytowane) Próbowałem to wyłączać, bez efektu. Co ciekawe, zrobilem eksperyment gdzie kopułę jedną usunąłem, a drugą obróciłem 0 90 stopni tak, że tło za połową obiektu nie było niczym przesłonięte. Tez nic to nie dało - antialiasing tam gdzie nieprzesłonięte też był (???). Może coś we własciwościach samej kamery trzeba zmienić ? edit/ z tego czego sie doszukałem wynika że nie da się tego w prosty sposób wyłaczyć, trzeba napisac skrypt xD :D (w przedostatnim poście sam kod skrytpu) http://www.maxforums.org/thread.aspx?tid=563844 Niestety nie działa mi, a skryptu jeszcze nie sie nie uczyłem... /O LOL działa, nie działało dlatego że zrobilem evaluate tylko dla ostatniej linii a nie dla całego skryptu, ale poruta xDxD Edytowane 10 Maj 2009 przez Maksym
Gość Gosc Napisano 10 Maj 2009 Napisano 10 Maj 2009 leeee no taki efekt to mozesz uzyskac edytujac kanal alpha :D bez skryptow, prosto w AE, podkrecasz kontrast w kanale alpha i po balu cos ewidentnie jest spitolone z tym antyaliasem, maja jakis blad w kodzie, widocznie blednie wykrywaja czy widoczne jest same tlo, ten schowany obiekt w tym miesza... a nie powinien tak na przyszlosc, zobacz ile czasu straciles.... wystarczylo uzyc czegos co juz masz pod reka, MatteChoker jest dobry w wielu wypadkach, prosty w uzyciu i zalatwi ci zle wygenerowane maski
tweety Napisano 10 Maj 2009 Napisano 10 Maj 2009 ja się do tej pory zastanawiam po co renderowałeś te dwie półkule? wystarczyło w Object Properties kul odznaczyć opcję Visible to camera. GI dalej by działało a miałbyś alphę od razy w tga zapisaną. Bez problemu i zbędnego kombinowania z maską. A do tego nie musisz świecić kulami tej sceny. Wejdź pod 8 (Envirnoment) i wrzuć tam mapkę sky. Przy włączonym Final Gatheringu zadziała efekt białego jednolicie świecącego tła. Pozdrawiam
Maksym Napisano 10 Maj 2009 Autor Napisano 10 Maj 2009 (edytowane) leeee no taki efekt to mozesz uzyskac edytujac kanal alpha :D bez skryptow, prosto w AE, podkrecasz kontrast w kanale alpha i po balu tak na przyszlosc, zobacz ile czasu straciles.... wystarczylo uzyc czegos co juz masz pod reka, MatteChoker jest dobry w wielu wypadkach, prosty w uzyciu i zalatwi ci zle wygenerowane maski Nie jest to takie proste wbrew pozorom w AE. Jak podkręcam kanał alfa to przecież wciąż mi zostają białe piksele na krawędziach jak na tym kanale wyswietle obraz kwiatu. To nic nie zmienia. Zaś matte chocker i owszem wytnie to, ale zawsze razem z częścią samego kwiatu, albo zrobi szarą obwódke wokół. No i poza tym projekt robi sie od razu bardziej skomplikowany. Chyba że masz na mysli kanal alfa tez wyrenderować z AA i potem podkrecic kontrast - czegoś takiego nie robiłem. Ale tu mam idealnie czysty render sekwencji w png, wrzucam do AE i od razu mam elegancko przeźroczyste tam gdzie trzeba bez zadnych syfów. Nie martwie sie o nic, a projekt prościutki. Zawsze jeśli tylko mogę dążę do jak najlepszego pliku wyjściowego tweety: Visible to camera - po prostu nie wiedziałem ze jest coś takiego, tyle. W maxie siedze od paru miesięcy i renderingu sie nie uczyłem do tej pory, a jedynie modelowania i nie ruszałem tych opcji. To mój pierwszy render. Z mapą environment też się nie zetknąłęm (w tych materiałach dydaktycznych z których korzystałem), zapamiętam na przyszłość. Pozdrawiam Edytowane 10 Maj 2009 przez Maksym
tweety Napisano 10 Maj 2009 Napisano 10 Maj 2009 Maksym: jasne, tylko mówię jak można to zrobić najprościej bez zbędnego kombinowania :) 1
Soul Master Napisano 11 Maj 2009 Napisano 11 Maj 2009 Nawet mi się te rady przydały. :) Sorki, za lekki oft.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się