Dr Judym Napisano 6 Maj 2009 Napisano 6 Maj 2009 (edytowane) Pomyślałem, że może warto byłoby założyć wątek, gdzie będę wrzucał swoje wypociny :) Obecnie pracuję nad niezbyt dużą mapką do Gears of War. W założeniu ma być to podniszczony hotel, stylistycznie nawiązujący nieco do stylu art-deco, ale korzystam też z zasobów przygotowanych przez twórców. Modeluję głównie na podstawie zdjęć, techniką hi->low poly i wypalanie albo od razu low poly i później malowanie na modelu plus dodatkowe zabiegi w Gimpie. I tak zazwyczaj trzeba potem dopracować całość w edytorze materiałów UE 3.0 ;) Barierka Słupek Biurko Z niego jestem najmniej zadowolony. Blat jeszcze jakoś wygląda, ale słoje drewna są za duże i jakby trochę nie z tej bajki. Zdobień na bokach prawie w ogóle nie widać. Ujdzie w tłoku, ale mogło być lepiej. Oculus W wersji finalnej trochę go jednak pomniejszyłem. Nie do końca odpowiada mi materiał drewna, wygląda, jakby go ktoś pojechał plastic wrapem ;) "Mleczne" szkło jakby lepiej, aczkolwiek jakoś niezbyt widać, że to szkło, może zrobić coś z kanałem emissive? ;) Kwietnik Wygląda dość dziwnie, ale naprawdę robiono takie cuda, np. w Polsce, w latach 30. Stół Wersja oryginalna miała 4, a nie 3 nogi ;) Muszę wrócić do tekstury diffuse, jest jakaś taka mało zróżnicowana. Żyrandol Ostatnia rzecz, a jednocześnie pierwsze próby z funkcją emissive w UE 3.0. Ramiona miały być srebrne, niestety wyglądają jak niezbyt dobrze oszlifowane aluminium. Póki co nie wiem jak zrobić srebrną powierzchnię w edytorze materiałów do GoW. Żadnego poradnika nie znalazłem ;) Aha, oświetlenie jest mocno robocze, a modele domyślnie nie rzucają w UE cieni. Trzeba się z tym trochę pomęczyć, dlatego zostawiam to na później, gdy wnętrze będzie gotowe. Edytowane 15 Maj 2009 przez Dr Judym
Dr Judym Napisano 15 Maj 2009 Autor Napisano 15 Maj 2009 Tym razem kilka drobiazgów, stara lampa, łóżko i narzuta. Lampa: Łóżko: Narzuta: I widok w grze:
Gość e=mc^2 Napisano 15 Maj 2009 Napisano 15 Maj 2009 hmmm trochę za dużo trójkątów tam masz, tekstury też raczej średnie są, ale pracuj, pracuj dalej
Monio Napisano 16 Maj 2009 Napisano 16 Maj 2009 Tekstury są zbyt nasycone kolorem i kontrastem. Używając obok siebie tekstur o rożnych kolorach powinieneś bardzo mocno zastanawiać się nad współgraniem ich ze sobą. Obecny wygląda jakby każdy z elementów odstawał jako zupełnie oddzielny. Najbardziej podoba mi się lampka ale trochę tam sporo poly.
Dr Judym Napisano 17 Maj 2009 Autor Napisano 17 Maj 2009 Dzięki za komentarze :) Tekstury faktycznie są zbyt mocno nasycone, prawie zawsze mi takie wychodzą, natomiast tego typu problemy koryguję już pod edytorem materiałów Unreal Engine, jest tam polecenie odbarwiania (desaturation). Co do lampy, to akurat mi się ona średnio podoba, tzn. w kwestii materiałów. To miało być coś w rodzaju starego ołowiu lub miedzi, a wyszło takie nie wiadomo co... Jeśli chodzi o liczbę poly, mogła być mniejsza (w przypadku lampy i narzuty), ale bardzo chciałem, żeby ten "zawijas" był okrągły ;) Z resztą UE 3.0 jest pod tym względem dość liberalny i nieco większa liczba ścianek nie wpływa tak bardzo na spadek wydajności.
Dr Judym Napisano 7 Czerwiec 2009 Autor Napisano 7 Czerwiec 2009 Prace powoli zbliżają się do końca, jeśli ktoś ma swoją kopię Gearsów PC to pierwsza beta jest już do pobrania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się