Adramel Napisano 14 Maj 2009 Napisano 14 Maj 2009 Witam Musze kilka czarnobiałbych obrazków namalowanych ręcznie zamienić na wektory. Próbuje używać do tego CorelTrace i eksportuje do dwg. Ale w Maxie spline mają naciapane vertex na vertexie. Ilość vertexów przekracza milion, a to strasznie utrudnia późniejszą edycje. Próbowałem używać modyfikatora MultiRes ale po 5 godzinach czekania nie uzyskałem żadnego sensownego efektu. Musze detaczować sementy i je optymalizować Multiresem, ale to strasznie wydłuża zadanie. Czy można jakoś prościej to zrobić? Może coś innego do tracowania, takiego by dało się ustalić i ilu punktów ma się składać łuk? Albo jakiś lepszy sposób optymalizacji w Maxie? Używam Maxa 2009.
Sebastian Ozga Napisano 14 Maj 2009 Napisano 14 Maj 2009 Automatyczny tracing w większości przypadków jest marnowaniem czasu, nerwów i węzłów z oczywistych przyczyn - bitmapy są ograniczone rozdzielczością. Bardzo często automat wstawia węzeł co kilka pikseli, dlatego jest ich bardzo dużo. Możesz też oczywiście zmniejszyć szczegółowość, ale wtedy kształty będą strasznie zdeformowane (oczywiście, wszystko zależy też od tego jakim obrazkiem dysponujesz). Najlepszym sposobem, niestety, jest ręczne obrysowanie kształtów.
mirach Napisano 14 Maj 2009 Napisano 14 Maj 2009 Nie wiem czy w 2009 to dziala, ale po 9 dzialalo idealnie, jest darmowy plugin Optimise Spline, ktory sie swietnie sprawdza do tego. Na max-plugins.de to znajdowalem zwykle.
Adramel Napisano 14 Maj 2009 Autor Napisano 14 Maj 2009 Nie wiem czy w 2009 to dziala, ale po 9 dzialalo idealnie, jest darmowy plugin Optimise Spline, ktory sie swietnie sprawdza do tego. Na max-plugins.de to znajdowalem zwykle. Działa dobrze. Ale też niestety wolno jak MulitiRes;(
mirach Napisano 14 Maj 2009 Napisano 14 Maj 2009 O kurcze, to musisz miec niezle nackane tych punktow. Chyba pozostaje posluchac sie sebastiana i sprobowac obrysowac samemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się