Jump to content

Z bitmapy na wektory


Adramel

Recommended Posts

Witam

 

Musze kilka czarnobiałbych obrazków namalowanych ręcznie zamienić na wektory. Próbuje używać do tego CorelTrace i eksportuje do dwg. Ale w Maxie spline mają naciapane vertex na vertexie. Ilość vertexów przekracza milion, a to strasznie utrudnia późniejszą edycje. Próbowałem używać modyfikatora MultiRes ale po 5 godzinach czekania nie uzyskałem żadnego sensownego efektu. Musze detaczować sementy i je optymalizować Multiresem, ale to strasznie wydłuża zadanie.

Czy można jakoś prościej to zrobić? Może coś innego do tracowania, takiego by dało się ustalić i ilu punktów ma się składać łuk? Albo jakiś lepszy sposób optymalizacji w Maxie? Używam Maxa 2009.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Automatyczny tracing w większości przypadków jest marnowaniem czasu, nerwów i węzłów z oczywistych przyczyn - bitmapy są ograniczone rozdzielczością. Bardzo często automat wstawia węzeł co kilka pikseli, dlatego jest ich bardzo dużo. Możesz też oczywiście zmniejszyć szczegółowość, ale wtedy kształty będą strasznie zdeformowane (oczywiście, wszystko zależy też od tego jakim obrazkiem dysponujesz). Najlepszym sposobem, niestety, jest ręczne obrysowanie kształtów.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy w 2009 to dziala, ale po 9 dzialalo idealnie, jest darmowy plugin Optimise Spline, ktory sie swietnie sprawdza do tego. Na max-plugins.de to znajdowalem zwykle.

Działa dobrze. Ale też niestety wolno jak MulitiRes;(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy