Jump to content

Pkiereszowana siatka


_Arti_

Recommended Posts

Zapewne znany Wam problem:

33pequh.jpg

 

Dzieje się tak często po zmianie jakiegoś aspektu w otoczeniu modelu. Np. przesunięcie światła. Od razu siatka zaczyna się.... Nie da się tego nazwać ^^

 

Jak można temu zapobiec?

 

Jedyną rzeczą która pozwala wrócić do normalnego stanu jest wyłączenie i włączenie modyfikatora symmtery.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

a co to za wersja maxa? ja osobiscie sie z takim czyms nie spotkalem a pracowalem juz na max8,9 i 2009 ... mozliwe ze masz jakas kosmiczna skale i program czasami nie ogarnia ale to moje domysly tylko

 

Pracuje na 9-tce ( 3D Studio Max 9 ( nie 2009 ^^ ) ) . Problem pojawia się przy riggowaniu - nigdy przy zwykłych statycznych modelach.

 

Heh pisałem właściwie o tym samym 3 wątki niżej. Dziwny zbieg okoliczności, że oboje mamy niemal identyczny problem w tym samym czasie. :)

 

U Ciebie zanikają polygony u mnie wariują jak hormony w sex-shopie ^ ^

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że skala modelu i jednostki są w porządku, poza tym nawet nie wiem jak je sprawdzić ^ ^ Znaczy jednostki wiem jak, ale skala? . Bardziej tu chyba chodzi o rig ( Softimage .... Autodesk... Sam już nie wiem, chodzi o Cat'a ^ ^ )

 

Siatka kiereszuje się tylko i wyłącznie przy włączonym turobsmooth'cie. Modyfikator jest instanced - czyli zastosowany w kilku modelach ( wszystkie one wchodzą w "skład" postaci ) Głównie psuje się to, co ma w sobie modyfikator symmetry.

 

Miałem ten problem znacznie wcześniej, nawet wtedy gdy nie wiedziałem o czymś takim jak "units setup".

 

Co by tu jeszcze ważnego napisać.... No głównie winne są turbosmooth i symmetry - Leo, why?

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja od siebie dodam to samo. Mi przy bardzo prostym rigu modelu raz na jakis czas wysypywala sie siatka dokladnie tak samo jak tobie. Pomagalo wlaczenie i wylaczenie TurboSmooth, ale jakiegos permamentnego rozwiazania nie znalazlem. A, i to w Max 2009, wiec bug sobie siedzi nie zaleznie od wersji.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy