Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zapewne znany Wam problem:

33pequh.jpg

 

Dzieje się tak często po zmianie jakiegoś aspektu w otoczeniu modelu. Np. przesunięcie światła. Od razu siatka zaczyna się.... Nie da się tego nazwać ^^

 

Jak można temu zapobiec?

 

Jedyną rzeczą która pozwala wrócić do normalnego stanu jest wyłączenie i włączenie modyfikatora symmtery.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a co to za wersja maxa? ja osobiscie sie z takim czyms nie spotkalem a pracowalem juz na max8,9 i 2009 ... mozliwe ze masz jakas kosmiczna skale i program czasami nie ogarnia ale to moje domysly tylko

Napisano

Heh pisałem właściwie o tym samym 3 wątki niżej. Dziwny zbieg okoliczności, że oboje mamy niemal identyczny problem w tym samym czasie. :)

Napisano
  • Autor
a co to za wersja maxa? ja osobiscie sie z takim czyms nie spotkalem a pracowalem juz na max8,9 i 2009 ... mozliwe ze masz jakas kosmiczna skale i program czasami nie ogarnia ale to moje domysly tylko

 

Pracuje na 9-tce ( 3D Studio Max 9 ( nie 2009 ^^ ) ) . Problem pojawia się przy riggowaniu - nigdy przy zwykłych statycznych modelach.

 

Heh pisałem właściwie o tym samym 3 wątki niżej. Dziwny zbieg okoliczności, że oboje mamy niemal identyczny problem w tym samym czasie. :)

 

U Ciebie zanikają polygony u mnie wariują jak hormony w sex-shopie ^ ^

Napisano

A to nie mial byc Shakti z HOMM III?

 

shakti.gif

 

A teraz bardziej serio: tak, jak pisał Temporal: sprawdź skalę modelu i sprawdź równiez jednostki w scenie.

Napisano
  • Autor

Myślę, że skala modelu i jednostki są w porządku, poza tym nawet nie wiem jak je sprawdzić ^ ^ Znaczy jednostki wiem jak, ale skala? . Bardziej tu chyba chodzi o rig ( Softimage .... Autodesk... Sam już nie wiem, chodzi o Cat'a ^ ^ )

 

Siatka kiereszuje się tylko i wyłącznie przy włączonym turobsmooth'cie. Modyfikator jest instanced - czyli zastosowany w kilku modelach ( wszystkie one wchodzą w "skład" postaci ) Głównie psuje się to, co ma w sobie modyfikator symmetry.

 

Miałem ten problem znacznie wcześniej, nawet wtedy gdy nie wiedziałem o czymś takim jak "units setup".

 

Co by tu jeszcze ważnego napisać.... No głównie winne są turbosmooth i symmetry - Leo, why?

Napisano

Hehe, ja od siebie dodam to samo. Mi przy bardzo prostym rigu modelu raz na jakis czas wysypywala sie siatka dokladnie tak samo jak tobie. Pomagalo wlaczenie i wylaczenie TurboSmooth, ale jakiegos permamentnego rozwiazania nie znalazlem. A, i to w Max 2009, wiec bug sobie siedzi nie zaleznie od wersji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności